Byton: Vil gjøre som Tesla – på halvparten av tiden
I forbindelse med Nordic EV Summit i Oslo denne uken, har vi fått møte Henrik Wenders – en av gründerne og toppsjefene bak den ferske, kinesiske elbilprodusenten Byton. Henrik Wenders hadde lang fartstid i BMW, før han ble med på det kinesiske elbileventyret Byton – som til sommeren skal starte produksjonen av sin første bil: M-Byte. 11.000 nordmenn står på liste over interessenter på de kommende bilene deres – og planen er at den første modellen skal komme hit mot slutten av 2020. Selv om det finnes en rekke likheter mellom Tesla og Byton, er det også noen forskjeller, sier Wenders. Blant annet fordi Byton har flere ansatte med bakgrunn fra bilbransjen, enn sin amerikanske konkurrent. Se hele intervjuet - for å høre mer om Byton sine planer - og hva Wenders tenker om Tesla.
- Norsk forhandler måtte dumpe 60 elbiler – tapte millioner
- 50.000 har reservert – her er de første bildene
- Anders har gitt opp Teslaen – nå tar annonsen hans helt av
- Det kan koste deg dyrt å lade på feil sted
- Nå kan du gjøre elbil-kupp – bruktbilene hoper seg opp
- Hjelp – radioen går hele tiden tilbake til samme kanal
- 208 personer får sparken – hver dag
- Bransjen tror ikke på politikernes elbil-mål
- Sinker som lager kø risikerer å betale dyrt
- Én ting gjør at flere elbiler trenger assistanse
- Her tester de en stor nyhet – i Indre Mongolia
- Nå havner dette bilmerket i Kina
Publisert 5 år siden
Annonse: