Kundene raser mot Autopass-utsteder: – Vurderer å kjøre de 50 milene til Oslo for å snakke med dem

TV 2 HJELPER DEG: Det renner over av klager på kundeservicen hos Autopass-utstederen Fremtind Service.

MISFORNØYD: Kai Roger Gjelsvik er blant mange som er misfornøyde med kundeservicen hos Fremtind Service. Foto: NTB Scanpix/Privat
MISFORNØYD: Kai Roger Gjelsvik er blant mange som er misfornøyde med kundeservicen hos Fremtind Service. Foto: NTB Scanpix/Privat

Den nye bompengereformen medfører at innkrevingen av bompenger for kunder med Autopass-avtaler skilles ut fra bompengeselskapene. Fjellinjen skilte ut sin utstedervirksomhet i juni 2019, og Fremtind overtok som eier i desember 2020. Da ble navnet endret til Fremtind Service.En forutsetning for å drive utstedervirksomhet er at utstederen tar i bruk en egen løsning. Fremtind Service tok i bruk sin nye løsning nå i september, og det er her problemene har oppstått. Mange opplever å ikke få