RETUSJERING: Martine Halvorsen, Janka Polliani og Kristin Gjelsvik er glad det har blitt en lovendring i markedsføringsloven om retusjering i reklame. Foto: Mariann Habbestad / Tor Gunnar Berland / Terje Bendiksby
RETUSJERING: Martine Halvorsen, Janka Polliani og Kristin Gjelsvik er glad det har blitt en lovendring i markedsføringsloven om retusjering i reklame. Foto: Mariann Habbestad / Tor Gunnar Berland / Terje Bendiksby

Hyller stor lovendring: – Håper de tenker seg om

GOD KVELD NORGE (TV 2): Onsdag ble det vedtatt at reklame som er retusjert, eller har et filter som endrer på utseendet, må markeres i sosiale medier. Dette sier influensere om det nye vedtaket.

Influenser Janka Polliani (42) dro til Stortinget torsdag for å feire den nye regelen om merking av retusjert reklame i sosiale medier.- Dette har vært en fanesak for meg i en årrekke, sier hun til God kveld Norge og legger til:- I dag er det dessverre alt for mange offentlige personer og influensere som bidrar til et urealistisk og usunt skjønnhetsideal. Dette fordi de redigerer seg så de i noen tilfeller fremstår som noen de ikke er.- StoltFor et par uker siden

Mer innhold fra TV 2