STOR SUM: Totalt har Barnekreftforeningen fått inn flere millioner kroner etter at Facebook-trenden spredde seg.
STOR SUM: Totalt har Barnekreftforeningen fått inn flere millioner kroner etter at Facebook-trenden spredde seg. Foto: Pedersen, Terje, Scanpix.

Alan Walker samlet inn over 250.000 kroner til Barnekreftforeningen

Artisten Alan Walker la i går ut kjedebrev på sin Facebook-side, og det resulterte i totalt 254.204 kroner for Kreftforeningen.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Den siste tiden har en kronerulling for Barnekreftforeningen på Facebook spredd seg enormt og skapt stort engasjement blant norske Facebook-brukere.

Kronerullingen skjer gjennom et digitalt kjedebrev, som utifra antall likerklikk, delinger og kommentarer avgjør hvilket beløp man skal donere.

Artisten Alan Walker la i går ut kjedebrevet på sin Facebook-side, og det resulterte i totalt 254.204 kroner.

Over 250 000 kroner
Walker skriver følgende på Facebook:

– For noen fantastiske reaksjoner og tilbakemeldinger på min forrige post vedrørende donasjon til Barnekreftforeningen, skriver Walker søndag kveld.

Etter 24 timer har artisten klart å samle opp hele 62.564 likes, 24.648 kommentarer og 6.840 delinger.

– Dette resulterer i 254.204 kroner som jeg skal donere til en enormt viktig sak.

Sammen har vi hjulpet barn som er rammet av denne forferdelige sykdommen.

Er ydmyk og takknemlig for engasjementet dere alle viser. Tusen takk for alle klikk og bidrag. God søndag videre!»

Flere millioner
Totalt har Barnekreftforeningen fått inn flere millioner kroner etter at Facebook-trenden spredde seg.

Fredag morgen var beløpet over syv millioner kroner, og flere av de store aktørene som donerer sprenger maksgrensen på Vipps.

Det har vært er mysterium for foreningen hvem som står bak kjedebrevet, men tirsdag ble det klart at svenske Jessica (41) var en av de aller første til å sende ut utfordringen på sin Facebook-side.