Ventet et halvt år på leveringen fra Garderobemannen

TV 2 Hjelper deg: Tom Henry Wivegh brukte mye tid på å få varene fra Garderobe-Mannen. Da TV 2 hjelper deg tok kontakt, ble de levert med én gang.

Garderobe-marerittet startet da Tom Henry Wivegh og kona Sissel skulle pusse opp huset i fjor sommer. Da ønsket paret samtidig å få et nytt system på vinter- og sommerklær, håndklær og sengetøy.

Dermed bestemte paret seg for å gå til Garderobe-Mannen i slutten av august. Her fikk de tegnet en garderobeløsning som de gikk for.

Se TV 2 hjelper deg gratis på TV 2 Sumo.

Skulle komme i november

På ordrebestillingen sto det at leveringstiden var på åtte uker, men at dette kunne avvike. Det sto også at frakt og monteringstid kom i tillegg.

– Etter våre beregninger skulle garderoben bli levert i begynnelsen av november, sier Wivegh til TV 2 Hjelper deg.

Da november nærmet seg, rev de alle skap for å gjøre klart til den nye garderoben. Men garderoben kom ikke, og Garderobe-Mannen ga ikke lyd fra seg.

– Vi etterlyste informasjon, og fikk beskjed om at Garderobe-Mannen skulle sjekke hva som hadde skjedd, forteller Wivegh.

Måtte purre

I halvannen måned måtte Tom ringe, sende melding og epost for å følge opp, og først i midten av desember kom Garderobe-Mannen for å montere.

– Jeg hadde fått beskjed om at de to dørene til skapet i gangen ikke var klare, men jeg trodde resten skulle være klart, sier han.

Dessverre ble verken dekkpropper eller det uttrekkbare speilet levert. Dessuten manglet 19 skuffefronter, og skuffene kunne derfor ikke monteres.

Ikke på lager

Nå var det gått nesten fire måneder siden bestillingen, og igjen måtte Tom purre på Garderobe-Mannen.

– Jeg måtte hele tiden mase for å få informasjon. Til slutt ringer en montør for å avtale montering. Da var vi kommet til 20. januar, forteller han.

Wivegh trodde garderoben endelig skulle bli ferdig. Men heller ikke denne gangen hadde selskapet med hele bestillingen.

Nå var beskjeden at dekkproppene og det uttrekkbare speilet ikke var på lager - nesten seks måneder etter at han bestilte.

– Om de ikke har hatt speilet på lager siden august, så kan det jo godt hende at de ikke får det inn før neste august. Jeg vet ikke, sier Wivegh oppgitt.

Vet ikke hva som skjer

Den siste beskjeden paret fikk fra Garderobe-Mannen var at de skulle sjekke bestillingen, men den beskjeden venter de fortsatt på.

Han synes mangel på informasjon fra Garderobe-Mannen har vært frustrerende.

Garderobe-Mannen svarer

Avdelingsleder hos Garderobe-Mannen, Magnus Selvaag, forteller at det dessverre er mye som ikke har gått som det skulle i denne saken. Problemer i desember på en fabrikk i Polen er en av årsakene.

– Vi gikk tom for bunnskinnen til dørene på fabrikken. Så vi har nå gjort mange tiltak på fabrikken, forklarer avdelingslederen.

Ifølge Selvaag førte dette til en økt belastning som fabrikken ikke klarte å ta unna. Det er denne fabrikken som står for all produksjon. Som resultat av dette, har hele ledelsen på den aktuelle fabrikken blitt byttet ut.

Selvaag sier at han trodde at informasjonen om leveringsutfordringene selskapet hadde, var blitt kommunisert ut til kundene. Det har altså ikke vært tilfelle.

– Kommunikasjonsansvaret skal ligge på oss. Det skal ikke ligge på kunden, og oppfølgingen vår har dessverre vært for dårlig, sier Selvaag.

– Det hadde vært lett å fikse. Ta kontakt med kunden og si at de har hatt problemer, for det kan alle ha. Men problemet er når man ikke hører noe, sier Wivegh.

Avdelingsleder, Magnus Selvaag, hos Garderobe-Mannen sier at det er mye som ikke har gått som det skulle.
Avdelingsleder, Magnus Selvaag, hos Garderobe-Mannen sier at det er mye som ikke har gått som det skulle. Foto: Sindre Haugland/ TV 2 hjelper deg

Bare noen timer etter at TV 2 hjelper deg tok kontakt med Garderobe-mannen, ringte selskapet til Tom. De kunne da ferdigstille garderoben hans allerede dagen etter.

– Grunnen til at vi kunne ferdigstille den så raskt var fordi akkurat de varene Tom venter på nå, de har vi hatt på lager hele tiden. Hvorfor han ikke har fått dem, det er for meg en stor gåte, sier avdelingsleder Magnus Selvaag.

Lik TV 2 Underholdning på Facebook