– Dette er en etterspurt underholdningskategori blant TV 2 Sumos abonnenter, sier TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland.

Nå utvides tilbudet med innhold fra Vice, en populær global innholdsleverandør av serier og dokumentarer rettet mot unge menn.

– Vi er veldig fornøyde med å lansere Vices prisvinnende innhold i Norge. Dette er tøft, ekte og provoserende innhold, et godt supplement til det brede sportstilbudet vi allerede tilbyr til den unge mannlige målgruppen. Vi vet også at dette er serier som engasjerer bredt, sier Birkeland.

TV 2 Sumo er først ute i Skandinavia med å lansere Vice-programmene. Innholdet vil publiseres over to lanseringer, og den første dellanseringen vil bli tilgjengelig allerede fra 1. desember. Noen av seriene som blir tilgjengelige i løpet av de seks første månedene er «Weediquette», «Cyberwar», «Huang´s World», «F**k That´s Delicious», «States of Undress», «Hate Thy Neighbor», «Black Market» og «Gaycation» med Ellen Page og Ian Daniel.

TV 2 Sumo-direktør Christian Birkeland.
TV 2 Sumo-direktør Christian Birkeland. Foto: Eivind Senneset / Tv 2

– Vi etablerte det norske Vice-kontoret for kort tid siden, og opplever allerede stor interesse for premium innhold fra Viceland. Dette er innhold som setter ny internasjonal standard for underholdning til den unge målgruppen. Gjennom de digitale kanalene vi kommuniserer med det norske markedet, treffer vi en halv million norske brukere hver måned. Nå gleder vi oss til å samarbeide med TV 2 og til en videre satsing i Norge, sier Jakob Hoberg, Business Development Manager i Vice Nordic Norway.