Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

582.000 seere så premieren av Senkveld på TV 2 fredag kveld.

Over 50 prosent valgte Senkveld

Det betyr en andel på hele 60,8 prosent av TV-tittere mellom 20-49 år og 51,9 prosent blant alle TV-seerne.

Dahl forteller at dette bidro til en meget sterk fredag totalt sett for TV 2.

– Hele 31,5 prosent valgte TV 2 blant seerne mellom 20-49 år og 27,4 prosent blant alle TV-seerne.

Gode Skavlan-tall

440.000 seere så premieren av programmet på TV 2s lineære kanal.

I tillegg har mange sett ett eller flere klipp på TV 2 Sumo. Samlet har nesten 500.000 vært innom Skavlan-innhold på TV 2 og TV 2 Sumo denne helgen.

– Ved siden av seertallene lineært, er vi også svært tilfreds med Skavlans digitale fotavtrykk i løpet av de siste dagene. Høsten er lang, og vi skal jobbe hardt for å gi seerne gode fredagskvelder utover, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

Sakene fra Skavlan-programmet har også blitt svært godt lest på TV2.no.

– Vi er superfornøyd med fredagen vår, og premiereprogrammene våre Skavlan og Senkveld leverer godt over våre egne forventninger. Debutantene Helene og Stian gjør en fantastisk jobb og sammen. Med Fredrik Skavlan bidrar de til at TV 2 ble den desidert største kanalen i den kommersielle målgruppen 20-49 år, avslutter Rønningen.