TV 2 og Amedia med historisk sportsløft

TV 2 og Amedia inngår et samarbeid som gir bredere og mer lokalt tilpasset sportsinnhold til publikum. – Unikt i norsk sammenheng, sier generalsekretær i NFF.

SAMARBEID: Generalsekretær Pål Bjerketvedt i NFF mener samarbeidet mellom TV 2 og Amedia vil bidra til å styrke fotballinteressen i Norge. Her sammen med sjefsredaktør Olav Sandnes i TV 2 og konsernsjef Anders Møller Opdahl i Amedia. Foto: Ihne Pedersen / Amedia
SAMARBEID: Generalsekretær Pål Bjerketvedt i NFF mener samarbeidet mellom TV 2 og Amedia vil bidra til å styrke fotballinteressen i Norge. Her sammen med sjefsredaktør Olav Sandnes i TV 2 og konsernsjef Anders Møller Opdahl i Amedia. Foto: Ihne Pedersen / Amedia

Dette opplyser de i en pressemelding torsdag ettermiddag.I 2020 sikret TV 2 seg rettigheter til norsk fotball for perioden fra 2023 til 2028, samt rettighetene til norsk håndball og ishockey ut 2030.I pressemeldingen skriver de at de nå får med seg Amedia på laget i et samarbeid som skal gjøre det enklere for folk å se fotball, ishockey og håndball på divisjonsnivå fra hele landet.- Dette er en perfekt match som kombinerer TV 2