Norsk Tipping i tvil om videre eliteseriesponsing
Norsk Tipping sier nedgangen i TV-seere er i overkant av de fryktet. Spørsmålet er om tippeselskapet blir med videre som sponsor av eliteserien, skriver Dagbladet.
Norsk Tipping har vært ledende sponsor av norsk fotball i 65 år. I 22 år selskapet kjøpt navnerettighetene for eliteserien.
Først etter harde forhandlinger ble partene enig om en ettårig forlengelse av avtalen i fjor. I underkant av 70 millioner skal avtalen være verdt. Allerede i år blir det nye forhandlinger.
– Men det er klart at seertall både på banen og foran skjermene eventuelt vil bli tema, sier Norsk Tippings direktør for kommunikasjon og strategi, Einar Busterud til Dagbladet.
Han innrømmer at overgangen til betalingsfjernsyn var en del av forhandlingene i fjor høst, men vil ikke forskuttere årets forhandlinger.
– Det må være et tankekors for fotballen generelt, ikke bare som sponsorobjekt. All idrett er avhengig av publikumsoppslutning, ikke bare på tribunene, men også gjennom seertall på TV, sier Busterud. (©NTB)