Norendal promoterte privat sponsor – brøt OL-reglene

24-åringen hisset på seg IOC i forrige helgs slopestyle-finale.

SYNLIG LOGO PÅ HALSEN: Det er liten tvil om at Under Armour sponser Silje Norendal. Slik reklame er imidlertid forbudt i OL. Foto: REUTERS/Mike Blake.
SYNLIG LOGO PÅ HALSEN: Det er liten tvil om at Under Armour sponser Silje Norendal. Slik reklame er imidlertid forbudt i OL. Foto: REUTERS/Mike Blake.

Reglene for hva man kan ha på seg og hva man kan reklamere for er i Pyeongchang-OL, som i alle andre leker, svært strenge.Den internasjonale olympiske komité (IOC) er nemlig svært opptatt av å beskytte markedsrettighetene sine og prinsippet om at OL skal være reklamefritt.Da passet det dårlig at Silje Norendal promoterte sin egen personlige sponsor, Under Armour, under slopestyle-finalene forrige helg - og igjen, delvis, under mandagens kvalifisering til big air-finalen.