Liverpool – Manchester United på TV 2 satte seerrekord.

Kampen mellom Liverpool og Manchester United knuste alle rekorder på TV 2 Sport Premium og TV 2 Sumo i går kveld. På det meste så over 320.000 oppgjøret mellom de to storlagene.

– Vi opplevde en eksplosiv interesse for kampen. Forventningene og engasjementet rundt disse to klubbene sendte interessen til himmels, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

I underkant av 300.000 seere så i snitt hele kampen på TV 2 Sport Premium og TV 2 Sumo. På det meste fulgte over 320.000 seere oppgjøret mellom Liverpool og Manchester United på TV 2 sine plattformer.

– Manchester United og Liverpool har en unik posisjon i Norge, og tallene vi opplever i går er rett og slett eventyrlige. Det er ekstremt inspirerende for alle som jobber med Premier League i TV 2 å få ta del i noe som samler og skaper så sterke følelser hos så mange, sier Jansen Hagen.

TV 2 Sport Premium var i går landets nest største tv-kanal i den kommersielle målgruppen 20–49 år med en andel på 12,3 prosent. Kun TV 2 hovedkanalen var større i denne målgruppen med en andel på 23,6 prosent.

– Et oppgjør mellom Manchester United og Liverpool er noe helt spesielt, men også den generelle interessen for Premier League øker runde for runde. Derfor er det ingen grunn til å legge seg nedpå. Til helgen er det full action igjen i Premier League med blant annet Chelsea-Manchester United, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen.

TV 2 hadde i går en 12 timer lang sending i forkant av Premier League-oppgjøret. På dagen møttes supporterklubbene til Liverpool og Manchester United i Bergen, og så langt har kampene hatt nesten èn million visninger på TV 2 Sporten sin Facebook-side.

– Liverpool er gode, men ikke verdens siste mirakel slik dere liker å si