VIL BETALE: For å oppdage og måle nye trender, vil et selskap betale deg for å se på TikTok. Foto: Isac Skjevik Kvello / TV 2
VIL BETALE: For å oppdage og måle nye trender, vil et selskap betale deg for å se på TikTok. Foto: Isac Skjevik Kvello / TV 2

Vil betale deg for å se på TikTok

Nye trender skapes i rekordfart på TikTok. Nå vil et selskap betale deg for å scrolle på plattformen, slik at de kan holde tritt med trendene.

Hvis du allerede bruker flere timer på å bla gjennom TikTok – da er nok dette drømmejobben din.

Influencer-markedsføringsbyrået Ubiquitous, ønsker å betale tre personer 100 dollar per time for å se på TikTok i en 10-timers seanse.

Altså 1000 dollar totalt, eller nærmere 11.000 kroner etter dagens valutakurs.

GODT BETALT: På bare ti timer kan man tjene nærmere 11.000 kroner. Foto: Pål S. Schaathun / TV 2
GODT BETALT: På bare ti timer kan man tjene nærmere 11.000 kroner. Foto: Pål S. Schaathun / TV 2

Vil finne nye trender

Selskapet håper stuntet vil hjelpe dem å måle og finne nye trender på nettet.

For å søke på titte-jobben, må man abonnere på Ubiquitous sin YouTube-kanal og sende en kort tekst om hvorfor man passer best for det timelange scrolle-eksperimentet.

Selskapet søker personer over 18 år, som vet hvordan plattformen fungerer – spesielt trender.

– De utvalgte kandidatene vil hjelpe oss med å oppdage nye trender ved å fylle ut et enkelt dokument for å skrive ned trendene de oppdager, heter det i søknaden.

TREND: Mange har kastet seg på trenden der man bruker en brynshøvel for å fjerne «dun» fra ansiktet. Foto: Jonas Been Henriksen / TV 2
TREND: Mange har kastet seg på trenden der man bruker en brynshøvel for å fjerne «dun» fra ansiktet. Foto: Jonas Been Henriksen / TV 2

Populære trender som tidligere har gått viralt på plattformen, inkluderer blant annet mat, en såkalt «Hot Girl Walk» (gå på en rusletur for å lufte hodet, journ. anm.), og hudpleie.

Har utlyst samme jobb tidligere

Men jobben kommer ikke uten en hake.

Man må nemlig publisere et innlegg på sosiale medier der man tagger markedsføringsfirmaet - og dermed gi dem «gratis» reklame. Man må også fortelle hvordan man opplevde jobben.

Det er ikke første gang selskapet har utlyst en lignende stilling. I fjor gjorde de nemlig det samme, men den gang var det bare én person som fikk jobben.

Fristen for å søke er 31. mai, og kandidatene vil få beskjed om at man har fått jobben innen en uke etter fristen.