PFU_kort copy
PFU_kort copy

TV 2 vant i PFU

Pressens Faglige Utvalg mener TV 2 ikke brøt god presseskikk i sine reportasjer om den omstridet tyske ekslegen Ryke Geerd Hamer.

TV 2 brakte 15.-18. april 2009 flere nyhets- og reportasjeinnslag i forbindelse med at dHamer hadde anlagt sivil rettssak mot den norske stat, ved Helse- og omsorgsdepartementet. Saken gikk ut på at den tidligere legen Ryke Geerd Hamer fra Tyskland som er fradømt lisensen og har sonet flere år i fengsel for ulovlig behandling, saksøkte den Norske stat for å få legelisens i Norge. TV 2 viste i flere reportasjer at Hamer har en tilhengerskare i Europa og Norge, og hevdet at flere kre

Mer innhold fra TV 2