Billigproduktene blir revet bort:

Salget av disse matvarene øker – slik får alenemoren endene til å møtes

Mange husholdninger har virkelig fått kjenne på at levekostnadene har økt betydelig. Nå ser dagligvarekjedene en ny trend.

NY TREND: Dagligvarekjedene merker at handlevanene endres på grunn av økte matvarepriser. Firebarnsmoren, May Rita Brosvik Kyrkjeøy, har et stramt matbudsjett, og må bruke pengene smart. Foto: Kristin Grønning/privat
NY TREND: Dagligvarekjedene merker at handlevanene endres på grunn av økte matvarepriser. Firebarnsmoren, May Rita Brosvik Kyrkjeøy, har et stramt matbudsjett, og må bruke pengene smart. Foto: Kristin Grønning/privat

- Vi prøver å holde matbudsjettet vårt til under 6000 kroner.Det sier May Rita Brosvik Kyrkjeøy fra Bergen. Hun har vært aleneforsørger for fire barn i mange år.- Jeg kan nesten alle prisene i hodet, og dermed merker jeg at prisene har økt veldig mye i det siste.Hun er bevisst på hvordan hun handler.- Jeg må tenke på matprisene hele tiden. Vi prøver å kjøpe best mulig mat for de midlene vi har.Det betyr at familien handler mye av kjedenes egne merkevarer.