Billigproduktene blir revet bort:
Salget av disse matvarene øker – slik får alenemoren endene til å møtes
Mange husholdninger har virkelig fått kjenne på at levekostnadene har økt betydelig. Nå ser dagligvarekjedene en ny trend.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Vi prøver å holde matbudsjettet vårt til under 6000 kroner.Det sier May Rita Brosvik Kyrkjeøy fra Bergen. Hun har vært aleneforsørger for fire barn i mange år.- Jeg kan nesten alle prisene i hodet, og dermed merker jeg at prisene har økt veldig mye i det siste.Hun er bevisst på hvordan hun handler.- Jeg må tenke på matprisene hele tiden. Vi prøver å kjøpe best mulig mat for de midlene vi har.Det betyr at familien handler mye av kjedenes egne merkevarer.
Logg inn for å lese denne artikkelen
Om du ikke har en TV 2-konto fra før kan du lage en, helt uten kostnad!
Artikkelen er oppdatert