Oppsiktsvekkende tall: – Influensere har hjemme alene-fest på sosiale medier
Forbrukertilsynet krever at reklame skal merkes tydelig. Likevel mener halvparten av unge jenter at influensere prøver å skjule reklame.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Biologistudent Justine Eskild (24) har flere ganger reagert på hvordan influensere merker reklameinnlegg, tilsynelatende uten reaksjoner fra Forbrukertilsynet.Eskild frykter dårlig merket reklame fører til at unge danner seg et bilde av at influenseren er vennen deres, og at de derfor har stor tillit til anbefalingene de får.- Når en venn anbefaler et produkt, har man jo lyst til å stole på det personen sier. Det blir veldig feil når de får betalt for å anbefale det, sier Eskild
Logg inn for å lese denne artikkelen
Om du ikke har en TV 2-konto fra før kan du lage en, helt uten kostnad!
Artikkelen er oppdatert