STUSSER: Ylva Øverland Sørli har gått på p-piller i seks år og hele tiden hatt samme menstruasjonsmønster. Hun stusser over at mensen ble så annerledes da hun fikk den fire dager etter koronavaksinen. Foto: Maria Schiller Tønnessen/TV 2
STUSSER: Ylva Øverland Sørli har gått på p-piller i seks år og hele tiden hatt samme menstruasjonsmønster. Hun stusser over at mensen ble så annerledes da hun fikk den fire dager etter koronavaksinen. Foto: Maria Schiller Tønnessen/TV 2

Fire dager etter vaksinen ble Ylva slått ut av smerter - ekspert ber folk melde fra

Legemiddelverket har mottatt flere hundre henvendelser om mulige vaksinebivirkninger knyttet til menstruasjon den siste uken.

Verden over melder kvinner om uvanlig menstruasjon etter å ha tatt koronavaksine. Det finnes foreløpig lite forskning om temaet, og ekspertene er avventende med å konkludere om at det kan være en sammenheng.Også kvinner i overgangsalderen, som har mistet menstruasjonen, har rapportert at de fikk blødning etter vaksinen.21 år gamle Ylva Øverland Sørli tok Pfizer-vaksin

Mer innhold fra TV 2