– Det er utrolig irriterende. Hadde vi visst at den var stengt, ville vi heller besøkt parken en annen dag, sier Medhaug.

Se TV 2 hjelper deg torsdag klokken 20:30.

Sammen med syv venner besøkte han Tusenfryd lørdag 12. mai for å ta en av hovedattraksjonene i parken: monsterkarusellen SpinSpider.

– Vi møtte opp på Tusenfryd en halvtime før det åpnet for å sikre at vi fikk et par turer med den før det kom flere folk. Da parken åpnet spurtet vi sammen mot den. Men ved portene ble vi møtt av en kjedelig overraskelse: SpinSpider var stengt, sier fjortenåringen.

Savner informasjon

Vennegjengen synes det er synd at Tusenfryd ikke opplyste tydelig om at attraksjonen var stengt før de kjøpte billetter og dro til parken.

– Spinspider var høydepunktet for dagen og planen var å ta den om og om igjen, sier Nicolay Dorg Johansen (14).

STENGT: SpinSpider beskrives som en monsterkarusell. Den kaster deg 44 meter opp i luften på hver side i en fart på opptil 115 km/t Den er en av hovedattraksjonene i Tusenfryd.
STENGT: SpinSpider beskrives som en monsterkarusell. Den kaster deg 44 meter opp i luften på hver side i en fart på opptil 115 km/t Den er en av hovedattraksjonene i Tusenfryd.

– Jeg ble veldig oppgitt og skuffet. Spesielt når jeg hadde brukt 419 kroner fra egen lomme for å kjøre den, sier Medhaug.

– Hjelper ingen

I etterkant oppdaget Medhaug at Tusenfryd hadde skrevet på sin Facebook-side at attraksjonen var stengt, men det kun to minutter før parken åpnet.

– Det hjelper jo ingen. Da den meldingen kom var vi allerede på plass i parken. I tillegg hadde vi forhåndsbestilt billetter, så på det tidspunktet ville vi ikke fått refundert billettene uansett, sier Medhaug.

Han mener at Tusenfryd burde skrevet tydelig på sine nettsider at attraksjonen var stengt i god tid før parken åpnet.

Guttene er ikke alene om frustrasjonen rundt fornøyelsesparkens kundekommunikasjon. På Tusenfryds Facebook-side etterlyser flere gjester informasjon om når SpinSpider åpner igjen. Én gjest er skuffet over at attraksjonen har vært stengt de siste gangene han har besøkt parken.

Strammer inn rutinene

TV 2 hjelper deg møter markedssjef i Tusenfryd, Erik Røhne Andersen. Han synes det er kjedelig at de 14 år gamle guttene ikke fikk med seg at SpinSpider var ute av drift før de besøkte parken.

– Det er alltid en utfordring å informere tidsnok og riktig nok, men vi er klar over at vi alltid kan bli bedre. Så det beklager vi i dette tilfellet.

Han lover nå at Tusenfryd vil stramme inn på rutinene når det gjelder å informere om attraksjonene i parken, både på nettsiden og i sosiale medier.

BEKLAGER: Erik Røhne Andersen er markedssjef i Tusenfryd. Han synes det er synd at guttene ikke fikk med seg at SpinSpider var stengt før de betalte seg inn i parken. Foto: TV 2 hjelper deg.
BEKLAGER: Erik Røhne Andersen er markedssjef i Tusenfryd. Han synes det er synd at guttene ikke fikk med seg at SpinSpider var stengt før de betalte seg inn i parken. Foto: TV 2 hjelper deg.

Tusenfryd velger likevel å tilby 14-åringene gratis dag to-billetter.

– Det er klart at da vi oppdaget at guttene utelukkende var her for å kjøre SpinSpider, og den ikke var åpen, så bør de selvfølgelig kunne få kompensasjon slik at de kan komme tilbake en senere gang, sier han.