Forbrukerrådet: – Fremstår som ren utpressing

Forbrukerrådet reagerer sterkt på at flere strømsalgselskap har sendt «skyhøye krav om forskuddsbetaling til eksisterende fastpriskunder».

SENIORRÅDGIVER: Thomas Iversen i Forbrukerrådet . Foto: Halvor Pritzlaff Njerve / Forbrukerrådet
SENIORRÅDGIVER: Thomas Iversen i Forbrukerrådet . Foto: Halvor Pritzlaff Njerve / Forbrukerrådet

Mange fortvilte forbrukere har kontaktet Forbrukerrådet de siste dagene. Flere selskaper har varslet endringer i eksisterende fastprisavtaler og krever nå blant annet forskuddsbetalt, opplyser Forbrukerrådet i en pressemelding.Hvis kundene ikke går med på dette, er de ifølge Forbrukerrådet ofte nødt til å tre ut av de gunstige avtalene de har med selskapet.- Dette fremstår som ren utpressing. Vi kjenner til forbrukere som har fått forskuddsregninger som er tre-fire ganger høyere