HANDEL: I 2019 brukte nordmenn om lag 16 milliarder kroner på svenskhandel. Nå håper Norgesgruppen å lokke storfamilien til nytt butikkonsept i Norge. Foto: Goran Jorganovich / TV 2
HANDEL: I 2019 brukte nordmenn om lag 16 milliarder kroner på svenskhandel. Nå håper Norgesgruppen å lokke storfamilien til nytt butikkonsept i Norge. Foto: Goran Jorganovich / TV 2

Lanserer ny storhandelskjede: – Ingen har det

Norgesgruppen lanserer i løpet av våren en handelskjede, som henvender seg til særlig én gruppe.

Navnet på storhandelskjeden blir Gigaboks, opplyser Norgesgruppen i en pressemelding.

Kjeden skal ifølge meldingen henvende seg til storhandleren og storfamilien som er ute etter varer og pakningsstørrelser de ikke finner i vanlige dagligvarebutikker.

– Vi mener ingen har det vi skal etablere i Norge i dag, sier konsernsjef Runar Hollevik.

Konsernet, som fra før står bak blant annet Kiwi, Meny og Spar, vil etablere den første butikken i Gigaboks-kjeden på Lørenskog i løpet av våren. Ambisjonen er å ha rundt ti butikker innen 2025.

Relatert