– Det vi trodde vi hadde behov for i 2030, det ser vi ikke nå

BARE BUSINESS (TV 2): Innsparinger og mindre trafikk etter pandemien kan gjøre at utbygginger av norske flyplasser blir utsatt – for eksempel en tredje rullebane på Gardermoen.

GARDERMOEN: Trafikken tar seg nå opp på norske flyplasser, men nye utbyggingsprosjekter kan bli endret eller satt på vent. Foto: Odd Arne Hartvigsen / TV 2
GARDERMOEN: Trafikken tar seg nå opp på norske flyplasser, men nye utbyggingsprosjekter kan bli endret eller satt på vent. Foto: Odd Arne Hartvigsen / TV 2

Nå åpner Norge igjen, etter halvannet år med pandemi. Luftfarten er blant de aller hardest rammede bransjene fra pandemien, men den er også den bransjen som kan bli preget lengst. Det gjelder også Avinor, som driver de fleste norske flyplasser.- Innenlandstrafikken er nå oppe i 75 prosent av nivået før pandemien, forteller Abraham Foss, konsernsjef i Avinor, i TV 2-programmet Bare business.- Utenlandstrafikken ligger langt etter - på cirka 30 prosent. Vi forventer at den kan kom