– Det vi trodde vi hadde behov for i 2030, det ser vi ikke nå
BARE BUSINESS (TV 2): Innsparinger og mindre trafikk etter pandemien kan gjøre at utbygginger av norske flyplasser blir utsatt – for eksempel en tredje rullebane på Gardermoen.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Nå åpner Norge igjen, etter halvannet år med pandemi. Luftfarten er blant de aller hardest rammede bransjene fra pandemien, men den er også den bransjen som kan bli preget lengst. Det gjelder også Avinor, som driver de fleste norske flyplasser.- Innenlandstrafikken er nå oppe i 75 prosent av nivået før pandemien, forteller Abraham Foss, konsernsjef i Avinor, i TV 2-programmet Bare business.- Utenlandstrafikken ligger langt etter - på cirka 30 prosent. Vi forventer at den kan kom
Logg inn for å lese denne artikkelen
Om du ikke har en TV 2-konto fra før kan du lage en, helt uten kostnad!
Artikkelen er oppdatert