Forbrukertilsynet: Tannklinikker driver villedende markedsføring

Forbrukertilsynet ber utenlandske tannklinikker skjerpe seg.

RISIKO: Utenlandske tannleger må gjøre oppmerksom på smittefare, erstatningsregler og rydde opp i prissammenligninger, mener Forbrukertilsynet. Foto: Colourbox.com
RISIKO: Utenlandske tannleger må gjøre oppmerksom på smittefare, erstatningsregler og rydde opp i prissammenligninger, mener Forbrukertilsynet. Foto: Colourbox.com

I et såkalt orienteringsbrev til bransjen ber Forbrukertilsynet om at aktørene tar tak i markedsføringen. «Bransjen» omfatter i dette tilfellet tannleger i utlandet og næringsdrivende som legger til rette for tannlegereiser til utlandet.Aktørene underkommuniserer de negative aspektene ved tannlegebehandling i utlandet, mener tilsynet.Blant de negative sidene ved virksomheten nevner Forbrukertilsynet dårligere erstatningsregler og økt risiko for å bli smittet av