På Jakobsli i Trondheim ligger en svært spesiell bolig ute for salg.

Eneboligen, som har en prisantydning på 25 millioner kroner, kan blant annet by på svømmebasseng og eget spa – i tillegg til et interiør som definitivt skiller seg ut fra massene.

For mens eksteriøret er preget av stramme linjer, er innsiden av huset noe helt annet. En Versace-logo på flisene på gulvet er noe av det første som møter besøkende. Sammen med mye gull.

Aldri sett liknende

Advokat og partner Eirik Døsen i PROA Eiendomsmegling Trondheim sier til TV 2 at dette er en «særdeles sjelden» mulighet.

– Jeg har aldri sett noe som er i nærheten av dette på mine 20 år i bransjen, sier han og fortsetter:

Eirik Døsen i PROA Eiendomsmegling.
Eirik Døsen i PROA Eiendomsmegling. Foto: PROA

– Dette er «once in a lifetime» både for å megle og for å kjøpe. Dette er helt eksepsjonelt og er nok noe jeg aldri kommer til å se igjen.

Døsen mener man får følelsen av å komme inn i et 5-stjernes hotell når man entrer det han kaller et boligpalass.

– Man tenker kanskje først «...Jaha?», men så legger man merke til hvor gjennomført, elegant og stilfullt det er. Tenk så fantastisk å bo sånn hver dag, det er noe man ikke tillater seg selv å drømme om en gang, sier han.

^
DYR SMAK: Versace-logoen er å finne flere steder i boligen. Blant annet i dusjen, i inngangspartiet og i trappen. Foto: Joakim Reinaas/Inviso

Eiendomsmegleren beskriver boligen som «unorsk», noe han mener er positivt.

– Det er unorsk på den måten at vi nordmenn gjerne holder oss i tråd med det klassiske og mer nøkterne, sier han og fortsetter:

– Samtidig ser jeg at nordmenn blir mer mottakelige for denne typen stilarter og det å bryte med det gamle og konservative. Vi tør mer, vi ønsker mer og vi har evne og vilje til å betale mer.

EKSKLUSIVT: Boligen kan blant annet by på basseng og spa. Foto: Joakim Reinaas/Inviso
LUKSURIØST: Ikke noe er overlatt til tilfeldighetene. Foto: Joakim Reinaas/Inviso
^

Vekker oppmerksomhet

Klokken 09 torsdag morgen forteller Døsen at Finn-annonsen har nesten 20.000 klikk, etter at den ble lagt ut klokken 13 onsdag. Mange har også klikket seg inn flere ganger.

– Jo oftere du er inne, jo mer interessert er du. Det er klart at dette er en eiendom som vekker interesse av ren nysgjerrighet også, det er vi inneforstått med, så vi tror ikke at vi har 20.000 kjøpere som står klar, sier han og fortsetter:

På utsiden har boligen et langt strammere uttrykk.
På utsiden har boligen et langt strammere uttrykk. Foto: Joakim Reinaas/Inviso

– Men vi har tro på at det skal finnes minst én og kanskje flere som tenker at dette kanskje er noe man aldri får se igjen og som i tillegg har økonomi til å kunne slå til.

Døsen vil ikke si noe konkret om hvor mange som har vist interesse for boligen.

– Vi har ganske mange som har lastet ned salgsoppgaven, vi har fått mange kommentarer og vi kommer til å gjennomføre visning utenfor markedet, sier han.