Utfordringene står i kø når «helge ingstad» skal heves:
– Dette får man bare én sjanse til å gjøre riktig
KNM Helge Ingstad kan deles i to, slå sprekker og skli på enda dypere vann – dette er de største farene når 5000 tonn fregatt skal reddes.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Tirsdag kveld befinner kranfartøyet Rambiz seg like vest for Fitjar. Etter Sjøforsvarets egne estimater, ankommer det Belgisk-registrerte skipet Hanøytangen på Askøy utenfor Bergen sent tirsdag kveld.Der ligger allerede søsterskipet Gulliver, klar til å starte neste fase av bergingen av milliardfregatten KNM Helge Ingstad. Så fort de to skipene er samlet blir de klargjort for å utføre lø
Logg inn for å lese denne artikkelen
Om du ikke har en TV 2-konto fra før kan du lage en, helt uten kostnad!
Artikkelen er oppdatert