Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Man ser jo absolutt likheten til en vagina. Jeg personlig ville nok ikke brukt det, men for all del, alle har vær sin smak. Den er jo litt vulgær slik den blir fremstilt, så tviler litt på at dette blir noen stor hit fremover, sier Ida Einarsdottir, moteekspert og redaktør i motemagasinet Melk og Honning til TV 2.

The Guardian skriver at ved bruk av antrekket, kan det se ut som du blir født på ny.

Moteeksperten sier at et antrekk i et så stort motehus, skal gjennom mange ledd før det blir publisert.

– Dette går mange gjennom ledd før de reklamerer for det. Så her har det nok vært noen søvnig på jobb, forteller Einarsdottir.

Fjernet fra hjemmesiden

Mange Twitter-brukere har brukt fremstillingen til å lage humor. Fendi har imidlertid fjernet bildet fra sine hjemmesider etter at flere påpekte at det ser ut som en vagina.

En Twitter-bruker foreslår blant annet ved bruk av rosa svømmehette, kan du se ut som en klitoris.

Einarsdottir opplyser om at luksusmotehus sjeldent bruker humor til å reklamere for varene sine.

– For motehuset er nok dette er litt flaut, men det er nok helt tilfeldig. Heldigvis har vi folk på internett som følger med. Fremstillingen i seg selv var nok bare uskyldig moro, og helt utilsiktet fra motehuset sin side, utdyper Einarsdottir.

– Verre om du snur den... skriver en annen bruker. Det er likevel noen som også ønsker antrekket velkommen som et ekte vagina-antrekk.

Vagina-trend

Om det var et taktisk grep av luksmotehuset er ukjent. Einarsdottir påpeker at det har vært en trend med vagina-mote den siste tiden.

– Det er interessant at det feminine blir hyllet av motehus, noe vi også har sett tidligere med trender, hvor blant annet halskjeder er formet som vagina. Men dette var nok litt mer tilfeldig, sier eksperten.

Ønsker du deg likevel skjerfet, må du punge ut med rundt 8000 kroner. Prisen i seg selv, også var litt i det drøyeste laget, mener eksperten.

– 750 Euro er ganske mye, bare dette kan få folk til å reagere. Uavhengig av hvordan det ser ut, men sånn er det med luksusmote, forteller Einarsdottir.

Det har ikke lykkes TV 2 å komme i kontakt med selskapet.