
Flere TV-profiler inn i nytt mediehus
Sammen med tidligere VG-ansatte og komikermiljøet «Humornieu», har flere TV-kjendiser gått inn i det nytt profil- og innholdsbyrået Casa Media.
Det kommer frem i en pressemelding fra selskapet.
Profilene i det nyoppstartede selskapet har blant annet Mads Hansen og Petter «Katastrofe» Kristiansen på eiersiden.
I tillegg er tidligere skiskytter og TV 2-ekspert Tiril Eckhoff, programleder Anne Rimmen og forloveden Ailo Gaup i stallen, VGTV-profil Jon Martin Henriksen, lege og TV-personlighet Kaveh Rashidi, TV 2-kommentator og -programleder Marius Skjelbæk og Youtuber «Johans» i stallen.
– Jeg gleder meg veldig til å kunne kaste ball med så mange flinke og kreative hoder. Forhåpentligvis kan jeg bringe noe til bordet selv også - både som profil og eier, sier Hansen i pressemeldingen.
Daglig leder for selskapet er er Thor-Erik Claussen, tidligere TV-sjef i VGTV. Jamel Rake, også fra VGTV, skal ha ansvaret for profilene, mens tidligere sponsorsjef i VG, Simen Gjerstad, har ansvaret for forretningsutvikling i Casa Media.
– Vi skal hjelpe profilene med det vi føler vi kan best; innhold og kommersiell utvikling. Tanken er at vi skal bruke vår erfaring fra TV-underholdning og overføre den til scenen og ut i det kommersielle markedet. Så langt har det vært veldig god respons, sier Claussen.
I tillegg til Hansen og Kristiansen er investorene Ole og Denise Anfinnsen inne på eiersiden i det nystartede selskapet.