Telenor skal gjennom en omorganisering, noe som blant annet innebærer at 200 stillinger kuttes, skriver selskapet i en pressemelding.
Selskapet skal blant annet samle avdelinger rettet mot forbrukermarked. I dag er det skilt mellom mobil, TV og bredbånd.
– Vi ønsker å være enda mer kundefokuserte og fremstå tydelig som ett Telenor, uavhengig om du er bredbånds-, TV- eller mobilkunde hos oss. Samtidig skal vi øke verdiskapingen og effektivisere måten vi jobber på. Derfor gjør vi endring på noen av divisjonene våre, sier Birgitte Engebretsen, administrerende direktør i Telenor Norge.
Omtrent 6 prosent av selskapets 3250 ansatte mister nå jobben, ifølge Dagens Næringsliv.
– Omstillingsprosesser som dette er krevende for de berørte. Det er likevel helt nødvendig at vi fornyer oss og skaper økt verdi for kundene, samtidig som vi ivaretar Telenors konkurransekraft i en utfordrende tid preget av høy makroøkonomisk usikkerhet, sier Engebretsen.