Suzuki Jimny: En av de eldste nybilene du kan kjøpe

Og nå har den fått en ansiktsløftning – se bildene:

Jimny er en sjarmerende liten tass med plass til fire og svært god framkommelighet.
Jimny er en sjarmerende liten tass med plass til fire og svært god framkommelighet.

Lille Suzuki Jimny har vært med oss helt siden 1998.

14 år er anselig alder for en bilmodell, men Suzuki har tydeligvis ingen planer om å komme med en oppfølger ennå.

Litt større

Nå har de nemlig gitt Jimny en liten facelift. Her er det snakk om mindre endringer i fronten, og du må nesten være Jimny-eier fra før for å se dem.

Ny støtfanger gjør at bilen vokser tre centimeter i lengden, nå måler Jimny 3,675 meter fra støtfanger til støtfanger.

Alt om Suzuki på broom.no – klikk her:

Også innvendig

Panseret er også endret, pluss at tåkelysene er flyttet litt på. Suzuki har også lansert noen nye farger.

Innvendig er det endringer på nakkestøtter, de har blitt nye både foran og bak, dessuten er det Isofix-fester for barneseter i baksetet.

Jimny-dashbordet var strengt tatt umoderne allerede da det kom. Her merkes det virkelig at dette er en gammel bil.
Jimny-dashbordet var strengt tatt umoderne allerede da det kom. Her merkes det virkelig at dette er en gammel bil.

Lekkert interiør: Se hva Citroën kan friste med her

Fra 50.000 kroner

Her hjemme har Jimny aldri vært noen storselger og den har aldri klart å følge opp suksessen fra den klassiske Suzuki-Jeepen.

Men vil du ha bitte liten firehjulstrekker med høy sittestilling og sjarmerende design til hyggelig pris, får du brukt Jimny fra rundt 50.000 kroner. Da ligger kilometerstanden gjerne mellom 150.000 og 200.000.

Lav kilometerstand

Akkurat nå ligger det forresten en 2004-modell ute til 123.684 kroner.

Den har vært nummer to-bil og har bare gått 18.500 kilometer på de åtte årene.

LES OGSÅ: Ryker garantien hvis jeg sparer på verkstedet?

Suzuki Jimny er nest billigst av firehjulstrekkerne på det norske markedet - og breddfull av sjarm!
Suzuki Jimny er nest billigst av firehjulstrekkerne på det norske markedet - og breddfull av sjarm!

SUV i miniformat – les testen av Jimny her