Slik frister de med superbil til «lavpris»

Med denne vil du bli lagt merke til.

Foreløpig finnes det få elektriske sportsbiler. Men det kommer til å endre seg de neste årene. Flere har planer om å lansere kompakte, raske og kjøreglade biler.

Tesla var tidlig ute med dette, også. Den lynraske, toseters cabrioleten Roadster var deres første modell ut. De har planene for en enda raskere og råere generasjon to. MG skal også puste liv i roadster-tradisjonene sine – med en elektrisk cabriolet.

Og i Kina skjer det selvsagt masse, også på denne fronten. Blant annet har iCar vist sine første modeller: GT og 003.

Førstnevnte ligger og vaker i sportsbil/superbil-segmentet.

Video: Du kan se både interiør og mer av eksteriøret i videoen øverst i artikkelen.

Broom-Vegard: Europeisk bilindustri bør være bekymret

Lambo-vibber

På bilutstillingen i Shanghai vekker den linjelekre GT-en mye oppmerksomhet. Ikke minst takket være de ekstreme saksedørene – som gir sterke Lamborghini-vibber.

Egentlig er dørene litt mer som sommerfugl-vinger – for de går også en del ut til siden.

Kort sagt: Lykke til med å parkere denne i nærheten av noe annet ...

Årets største bilutstilling: Her står nyhetene i kø

BARSKING: iCar overrasket også med å vise et helt ny og kompakt offroad-konsept: 03.
BARSKING: iCar overrasket også med å vise et helt ny og kompakt offroad-konsept: 03.

Rask

Ytelsene er ikke noe å kimse av, de heller. 0-100 km/t på rundt tre sekunder lar seg høre.

iCar er en del av Chery-konsernet – som er statlig eid. De har en klar ambisjon om å være et bilmerke for «folket».

Deres strategi er å produsere biler som ligger i prissjiktet fra 250.000 til 650.000 kroner.

Video: Se mer av både GT og ikke minst den råbarske og kompakte offroaderen 03:

Mer fra Kina: Disse bilene har du aldri sett i Norge:

Se hvem som lanserer rekkevidde-vinner:

Disse Audiene har du aldri sett i Norge