Sjekk hva de har funnet på med den nye el-SUVen
AKKURAT UTE: Sjekk interiørbildene av Audi e-tron.

Audi nærmer seg stadig å kaste seg inn i kampen om elbilkundene. Deres første helelektriske modell, e-tron, er nemlig ikke langt unna.
Det er ventet at den vises uten kamuflasje i løpet av sommeren, og at den blir presentert for publikum for første gang på bilutstillingen i Paris i september.
I den Kongelige Opera i København viser Audi for første gang frem interiøret på prototypen av Audi e-tron.
Dette er en av de smarteste SUVene på markedet
Stort volum til Norge
To store berøringsskjermer og virtuelle sidespeil med skjermer i dørene er blant de innvendige høydepunktene i Audis kommende elbil.
– Audi e-tron er i rute, og vi forbereder oss på å levere ut de første kundebilene rett over nyttår. Vi får store volumer til det norske markedet, og er klare for å ivareta enda flere enn de som til nå har reservert en plass, lover Elin Sinervo, direktør i Audi Norge.
Her kommer enda en lekker elbil
Først uten speil
Et stort, buet dashbord utgjør hovedscenen i interiøret. Den omslutter det store instrumentpanelet med skarpe horisontale linjer fra dørkarm til dørkarm.
Buen går sømløst med kanten som rammer inn Virtual Cockpit, som kommer som standard på Audi e-tron – samt skjermene til de virtuelle speilene, som kommer som tilvalg.
Det er første gang virtuelle speil blir tilgjengelig på en produksjonsbil med stort volum – noe som viser hvordan Audi tar digitaliseringen av biler til et nytt nivå.

Ny opplevelse
Ikke bare gir de virtuelle speilene en helt ny teknologiopplevelse, men også mange praktiske fordeler med tanke på både sikkerhet og komfort. Det vingeliknende designet rommer et lite kamera som i sanntid viser bilder på den syv tommer store høykontrasts OLED-skjermen på innsiden av døra.
Bildet kan justeres fra side til side for å gi deg synsvidden som kreves, i tillegg til at man kan zoome inn og ut i bildet for å få bedre oversikt over detaljene som befinner seg bak bilen.
I MMI-systemet kan sjåføren velge mellom tre ulike visningsmodi for motorveikjøring, svinger og parkering.
En av de viktigste trendene i bilmarkedet akkurat nå
Romslig
Med en akselavstand på 2.928 millimeter har den elektriske SUVen god plass til fem passasjerer og deres bagasje. Den midtstilte tunellen man finner på konvensjonelle modeller er naturligvis fjernet, noe som gir ytterligere benplass.
Den eneste lyden kommer fra dekkene, og den lave susen fra elmotorene. Karosseriet har egen, høyteknologisk lydisolering som kan isolere lydoverføring i alle soner. Selv i høye hastigheter (85 km/t), kommer knapt noe vindstøy inn i kabinen.

Nordmenn har forhåndsbetalt 36 millioner kroner for denne bilen