Se - nå gjør Volvo det igjen
Disse bildene har noe til felles - ser du hva?

Når de forskjellige bilfabrikantene lanserer sine nye modeller er selvfølgelig bildene av bilen viktig.
Ikke bare for å vise oss hvordan bilen faktisk ser ut, men også for å skape et "må-ha begjær" hos deg og meg.
Lettkledd dame i solnedgang?
En av produsentene som tar dette skikkelig på alvor er Volvo. De nøyer seg ikke med en barmfager, lettkledd kvinne på standen i solnedgangen.
Et godt eksempel på det er Volvo Concept XC. Coupé-konseptet til den kommende familie-SUV-en XC90 som Volvo har på trappene.
Selv om bilen offisielt lanseres i Detroit neste uke, har Volvo allerede tatt den med til Norge på fotoshoot. Nærmere bestemt til Rondane - en av våre mest kjente fjellområder og nasjonalpark.

Også den kjente utsiktsposten Stegastein på Aurlandsfjellet har blitt brukt for å promotere nykommeren fra Volvo.
Det er en bil som Volvo vil skal appellere til oppdageren og eventyreren i oss. Samtidig som de også ønsker å kommunisere kjerneverdier som høy sikkerhet og snilt miljøavtrykk.
Nå blir det morsomt å kjøre Volvo
Volvo = skandinaviske verdier
- Bilder i en tett trafikkert bygate eller på en racerbane ville derfor - i denne sammenhengen - bli helt feil, det forklarer informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen i Volvo Norge.

Volvo V40 CC ble også fotografert i norsk natur under promoteringen. Den gangen var det kystveier og ikke minst Ålesund - som Volvo speilvendte - visstnok av estetiske grunner, som utgjorde kulissene.
Se hvor de har fotografert bilnyheten:
-At vi har lansert Volvo V40 Cross Country, Volvo XC60 og nå viser frem designstudiet Volvo Concept XC Coupé i vakker og vill norsk natur, viser med all tydelighet at vi skaper biler for norske og skandinaviske forhold.

- Nettopp fordi en XC fra Volvo skal appellere til eventyreren i oss, velger vi å sette Volvo Concept XC Coupé inn i eventyret av norsk natur. Landskapet i landet vårt bidrar til å kommunisere de skandinaviske verdiene i merkevaren Volvo, som jo ingen andre bilmerker i verden kan kopiere med troverdighet, sier Gutteberg Hansen.
Volvo Duett: Starten på stasjonsvogneventyret
Norsk natur vekker oppsikt
- Jeg er veldig stolt og glad for at vi her også får vist frem Norges unike, vakre nasjonale turistveger. Dette er en Volvo-lansering som millioner av mennesker verden over ser.
- Jeg har blitt kontaktet både av Vegvesenet og flere lokale og regionale reiselivsaktører som alle er svært godt fornøyd med oppmerksomheten vi i Volvo nå gir disse vakre delene av landet vårt og turistveiene der, sier Gutteberg Hansen videre.
2014 modellen av Volvo XC 60 ble også fotografert i Norge. Dette er en typisk norsk hytte- og familiebil. Trolske tjern og grusveier er i så måte en perfekt kulisse.

Les vår test av nye Volvo XC70 her:
Tredje størst
Volvo hadde i 2013 en markedsandel på 8,3 prosent her hjemme. Det tilsvarer et salg på 11.863 enheter. Volvo ble med det tredje største bilmerket i Norge i fjor.
Målet for neste år er om lag 10.500 biler og bestselgeren blir trolig fortsatt Volvo V40, med Volvo XC60 og Volvo V60 høyt oppe på statistikken.
Les også: Volvos nye familie-SUV – du kan kjøpe den i høst