Så billig får du SUV-legenden nå
Men det er en del ting du bør passe på.
Vi nordmenn er friluftsfolk, jegere, bønder, eventyrere og oppdagere. Kanskje er det derfor litt kraftige SUV-er med høy bakkeklaring og et godt firehjulsdrift-system slår så godt an?
Uansett: Biltypen er stadig svært populær blant mange. De som trenger en bil for de litt tøffere takene. Når plassen må være god, når store og tunge ting skal flyttes, eller når veien er skikkelig dårlig. Kanskje er det også en kombinasjon av behov og image som ligger bak.
En av bilene som gjennom årtier har vært populær i så måte er Mitsubishi Pajero.
En vaskekte SUV og offroader på nesten fem meters lengde som samtidig byr på gode og personbil-aktige kjøreegenskaper.
Fra Norge forsvant modellen i 2019. Fra resten av verden et par år etter. Som brukbil er Pajero stadig en etterspurt bil. Kjent for sin gode kvalitet, sammen med de allerede nevnte egenskapene.

Dette må du betale nå:
De aller nyeste og dyreste fra 2018 og 2019 som er fine, godt utstyrte og som ikke har gått mer enn rundt 40.000 kilometer selges for rundt 430.000 kroner. Ja – som toseters varebil med grønne skilter …
En ti år gammel Pajero som har gått rundt 200.000 kilometer skifter eier for rundt 250.000 kroner.
2012-modeller kan avgiftsfritt bygges om til personbiler, med syv seter. Noe som er attraktivt.
2006- og 2007-modeller som har gått 300.000 kilometer, selges for rundt 100.000 kroner. Dette er ofte godt brukte biler med et visst omsorgsbehov.
Den generelle kvaliteten er god, men som alle andre biler har også Mitsubishi Pajero noen feil og svakheter man absolutt bør vite om dersom man går med tanke om å kjøpe en slik bil.
Hva det er får du vite ved å se videoene til denne saken.
Vi takker Birger N. Haug Outlet i Røyken for lån av Mitsubishi Pajero til denne testen.
Var nordmenns favorittbil – så gikk de helt av moten
Se vår bruktbil-test av erkekonkurrent Toyota Land Cruiser her:
Video: Her får du hele Mitsubishi Pajero-testen