Nye Opel Insignia selger imponerende bra.  (Foto: Fred Magne Skillebæk)
Nye Opel Insignia selger imponerende bra. (Foto: Fred Magne Skillebæk)

Rekordbra salg av Opel Insignia

Opel Insignia er en av vinnerne i et tregt nybil-marked. Plutselig er Opel tilbake på gamle høyder!

- Dette er utrolig moro! Vi visste at vi hadde et bra produkt og hele organisasjonen har stått på for fullt. Nå har vi 1500 ordre på Insignia og er i rute for å levere 3000 biler til kunder i løpet av året, sier informasjonssjef Anita Svanes i General Motors Norge AS.

Så langt i mai er Insignia nummer to i segmentet, bare slått av Toyota Avensis. Både VW Passat og Ford Mondeo er forbikjørt. Noe sånt begynner det å bli en god stund siden Opel kunne glede seg over!

- Vi gikk tidlig over de målene vi opprinnelig hadde satt oss. Med Insignia føler jeg at vi opplever litt snøball-effekt. Først ble den årets bil, så har den fått veldig mange positive tester - og så har kundene gitt den en svært god mottagelse. Dette er en skikkelig boost for oss som jobber med Opel i Norge, forteller Anita Svanes.

Hvilken modell er den mest populære?

- I starten manglet vi stasjonsvogn, men den tar nå en stor del av salget. Bestselgeren er stasjonsvogn med 2-liters diesel på 130 hk og høyeste utstyrsnivå som er Cosmo. Det er da bil til rundt 350 000 kroner. Fabrikken kjører på med ekstra skift, så heldigvis har vi ikke problemer med ventelister.

Noe spesielt du kan si om Insignia-kundene?

- Ja, for oss er det spesielt hyggelig at vi med denne bilen også når ut til nye kunder, de som ikke tidligere har kjørt Opel. Selvfølgelig kommer mange og bytter inn Vectraen sin i en Insignia, men tilbakemeldingene fra forhandlerne går på at vi får innbyttebiler fra mange forskjellige merker. Igjen tror jeg det handler om at vi treffer med produktet. Vi får veldig mye skryt, både for design og kjøreegenskaper, forteller en svært fornøyd Opel-sjef.