Racerbil fra BMW

Å ta med en standard BMW M3 ut på banen er gøy nok for de fleste. Her er GT4 for deg som ønsker det lille ekstra.

Tommy Rustad kjører Volvo C30 i STCC, men det er ingen hemmelighet at bilene fra BMWs M-divisjon er blant hans absolutte favoritter. Og vi lover deg at han dagdrømmer om å kjøre denne racerbilen, bygget på den allerede glimrende M3.

Integrert luftjekk

GT4 ble brukt av BMW på 24-timersløpet på Nürburgring, og her har du alt kan ønske deg for det grønne helvetet.

Öhlins-understell, aerodynamiske forbedringer, racingbur, integrert luftjekk og bøtteseter er bare noen av godbitene som er på plass. V8-motoren og girkassa har heller ikke fått være i fred.

Trenger du bil med bagasjerom? Les test av BMW M5

Ikke for veien

- Den vil være beregnet spesielt for motorsportutøvere, sier Dr. Kay Segler fra M-divisjonen til Autoblog.

Med andre ord en bil for amatørracere, og ikke en bil for rånestripa. Kanskje ikke så dumt i Norge med tanke på at du da slipper avgifter.

Det er ikke endelig bekreftet at den vil bli tilbudt enda, men regn med at den bli tilgjengelig i løpet av 2010.

Blir klissny M3 for dyrt? Les om BMW M3 i Brooms bruktbilguide?

BMW M3 GT4
BMW M3 GT4

BMW M3 GT4
BMW M3 GT4
BMW M3 GT4
BMW M3 GT4
BMW M3 GT4
BMW M3 GT4
BMW M3 GT4
BMW M3 GT4