Racerbil fra BMW
Å ta med en standard BMW M3 ut på banen er gøy nok for de fleste. Her er GT4 for deg som ønsker det lille ekstra.
Tommy Rustad kjører Volvo C30 i STCC, men det er ingen hemmelighet at bilene fra BMWs M-divisjon er blant hans absolutte favoritter. Og vi lover deg at han dagdrømmer om å kjøre denne racerbilen, bygget på den allerede glimrende M3.
Integrert luftjekk
GT4 ble brukt av BMW på 24-timersløpet på Nürburgring, og her har du alt kan ønske deg for det grønne helvetet.
Öhlins-understell, aerodynamiske forbedringer, racingbur, integrert luftjekk og bøtteseter er bare noen av godbitene som er på plass. V8-motoren og girkassa har heller ikke fått være i fred.
Trenger du bil med bagasjerom? Les test av BMW M5
Ikke for veien
- Den vil være beregnet spesielt for motorsportutøvere, sier Dr. Kay Segler fra M-divisjonen til Autoblog.
Med andre ord en bil for amatørracere, og ikke en bil for rånestripa. Kanskje ikke så dumt i Norge med tanke på at du da slipper avgifter.
Det er ikke endelig bekreftet at den vil bli tilbudt enda, men regn med at den bli tilgjengelig i løpet av 2010.
Blir klissny M3 for dyrt? Les om BMW M3 i Brooms bruktbilguide?