Prisene er klare – sjekk rekkevidden

Mercedes GLE er oppdatert.

LANG REKKEVIDDE: Mercedes GLE er oppdatert og blir tilgjengelig som ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på inntil 109 kilometer.
LANG REKKEVIDDE: Mercedes GLE er oppdatert og blir tilgjengelig som ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på inntil 109 kilometer.

Mercedes har kuttet betydelig ned på utvalget av fossile- og ladbare hybrider i Norge.

Men det er fremdeles noen modeller – med både bensin- og dieselmotor som får leve videre. Blant annet oppdaterte GLE.

Den velvoksne SUV-en har nå fått en rekke oppdateringer både på eksteriør, interiør og teknologi.

Under panseret kan du velge mellom flere ulike motoriseringer. Alt fra innstegsmodellen GLE 400e 4Matic til høvdingen fra AMG: GLE 63 S med V8-motor og 612 hestekrefter.

SMARTERE: Nytt ombord i GLE og GLE Coupé er siste generasjons ratt og andregenerasjons MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Bilens interiør blir dermed enda mer digitalt og intelligent, ettersom både maskinvaren og programvaren er kraftig oppgradert.
SMARTERE: Nytt ombord i GLE og GLE Coupé er siste generasjons ratt og andregenerasjons MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Bilens interiør blir dermed enda mer digitalt og intelligent, ettersom både maskinvaren og programvaren er kraftig oppgradert.

109 kilometer rekkevidde

Hjemme i Norge er det ikke helt overraskende de ladbare alternativene det knyttes mest spenning til.

Her kan du velge mellom GLE 400 e og GLE 350 de.

Førstnevnte har en 2-liters bensinmotor i bunn med samlet systemeffekt på 381 hestekrefter og 600 Nm. GLE 350 de har en 2-liters dieselmotor med systemeffekt på 333 hestekrefter og hele 750 Nm.

Begge bilene er utstyrt med en batteripakke på 31,2 kWt.

Den elektriske rekkevidden er blant de beste i klassen. GLE 400e kan kjøre opptil 107 kilometer på strøm. Dieselhybriden klarer enda et par kilometer – med sine 109 kilometer.

Dette gjelder coupé-versjonene. Går du for vanlig SUV er tallet 105 kilometer på begge.

Les vår test av E-Klasse som ladbar diesel-hybrid

V8: Mercedes Norge skal fortsatt tilby GLE 63 S med V8-bensinmotor og drøyt 600 hestekrefter. Av eksteriørnyheter finner vi ny frontfanger, lys og felgdesign.
V8: Mercedes Norge skal fortsatt tilby GLE 63 S med V8-bensinmotor og drøyt 600 hestekrefter. Av eksteriørnyheter finner vi ny frontfanger, lys og felgdesign.

Fra 1.277.000 kroner

– GLE har lenge vært en ettertraktet modell på det norske markedet takket være attraktive motoralternativer, god plass og utmerket fremkommelighet. Nå har den fått en omfattende oppdatering, som inkluderer både design og teknologi. Som ladbar hybrid fortsetter den å imponere, med en elektrisk rekkevidde som strekker seg helt til utrolige 109 kilometer, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Startprisen for GLE 400e er 1.277.000 kroner. Dieselhybriden begynner på 1.276.000 kroner.

Det nye flaggskipet i GLE-familien koster fra 2.784.000 kroner. Det blir med andre ord en eksklusiv og sjelden SUV å se på norske veier fremover.

Antall nybiler øker – ingen Kina-merker på topp

Se alle prisene her:

Modell Pris (eks. Levering)
GLE 400 e 4MATIC 1.277.000,-
GLE 400 e 4MATIC Coupé 1.334.000,-
GLE 350 de 4MATIC 1.276.000,-
GLE 350 de 4MATIC Coupé 1.415.000,-
GLE 450 d 4MATIC 1.604.000,-
GLE 450 d 4MATIC Coupé 1.733.000,-
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ 1.928.000,-
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé 1.994.000,-
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ 2.661.000,-
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé 2.784.000,-

Her ser vi nærmere på helt nye EQE SUV: