Opel Insignia: Lykkes de denne gangen?
Bestselger med stor suksess, men ikke i Norge.

Den ble kåret til Årets Bil i Europa 2009 da den kom og Opel Insignia fikk en mottakelse Opel hadde all grunn til å være fornøyd med.
Designmessig var dette en liten revolusjon i forhold til bilen den erstattet, Opel Vectra. Det gjelder både utenpå og inni.
Så har da Insignia også blitt en stor suksess for Opel i svært mange markedet – men ikke i Norge.
Les vår stortest av Opel Insignia her:
Forsiktige endringer
Her hjemme klarte den ikke engang å komme seg inn på listen over de 20 mest solgte bilmodellene i fjor. Derfor har nok Opel-folket all grunn til å glede seg over at Insignia nå får en facelift – og dermed muligheten til å få litt ny vind i seilene. Her er de aller første bildene – tatt av Brooms spionfotografer sør i Tyskland.
Ikke overraskende er Opel tilsynelatende forsiktige med å gjøre store designendringer. Insignia har fått mye skryt for sporty og elegant design, derfor blir det bare mindre finpuss på den nå. Det handler om endringer i fronten og hekken, sannsynligvis med nye lykter begge steder.

LES OGSÅ: Svensk mesterskap i 4x4
Pusser opp innvendig
Opel endrer også litt på utformingen av støtfangerne, men her skal du neste eie dagens Insignia for å kunne se forskjellen. Det er også endringer på krom-listene i grillen, igjen snakker vi finpuss.
Hva Opel har gjort innvendig, vet vi ennå ikke noe om. Men det er grunn til å vente at de "pusser opp" litt her også, med nye materialer og kanskje en opprydning i knapper og knotter.
VW Passat Alltrack: Denne har konkurrentene grunn til å frykte:
Nede i en bølgedal
Så gjenstår det å se om dette er nok til å få fart på Insignia-salget her hjemme. Bilen er ikke lenger ny, men det er ikke hovedkonkurrentene Ford Mondeo og VW Passat heller.
Hovedproblemet er nok at Opel generelt er nede i en bølgedal i Norge. Derfor er vi spente på om de vil forsøke å presse Insignia-prisene og utfordre konkurrentene på den måten.

LES OGSÅ: Slik skapte denne bilen en helt ny trend: