Lexus LF-CC: Nå skal konkurrentene passe seg!
Dette er forsmaken på en helt ny familiebil – og den blir lekker!

Man kan si mye godt om Lexus. Svært mye faktisk. Om både driftssikkerhet, kvalitet og toppnoteringer i stort sett det som er av undersøkelser om kundetilfredshet og kvalitet.
Men når det kommer til design har de aller største superlativene stort sett uteblitt.
Akkurat på dette området har flere tyskere vært et lite hestehode foran, dessuten litt mer vågale. I alle fall fram til nå.
Er en æra over?

Les vår test av Lexus CT200h her:
Men om vi skal tro på det vi ser på disse bildene, kan den tyske dominansen på dette området være over før noen får sagt kake ...
Disse bildene gir en pekepinn på hvordan den nye Lexus IS sannsynligvis bli seende ut. Og plutselig blir både Audi og Mercedes litt gammelmodige.
IS er Lexus sitt alternativ til Audi A4, Mercedes C-klasse og BMW 3-serie. Og de blir alle litt tamme sammenlignet med denne ... Men dette er et konsept. Hva som overføres til produksjonsbilen gjenstår å se. Vi håper Lexus tar sjansen ...
Kommer om ett år

Lexus RX300: Nå har luksus SUV-en blitt billig:
Dagens Lexus IS kom tilbake i 2005 og arvtakeren er derfor etterlengtet. Ifølge ryktene skal den spennende nykommeren være klar som 2014-modell, da trolig på høsten neste år.
Bilen på disse skissene er en coupemodell, men alt tyder på at IS fortsatt vil være firedørs.
Men trolig er også en coupe på trappene. Kanskje sammen med en ståltakcabriolet – slik som vi har av dagens IS.
L-finesse
Designet på disse skissene kalles L-finesse og flere av detaljene kjenner vi igjen fra konseptbilen LF-LC. Særlig den svært markante grillen. Men også den stigende linjen fra kanalen via den spesielle bakfangeren og til de kule baklampene ser vi likheter.


Noen interiørbilder finnes ikke ennå, men vi har hørt rykter om at flere likheter fra interiør og dashbordet fra superbilen LFA skal være med. Med andre ord – den skuffer neppe her heller!
Morohybrid
Det overrasker neppe noen når vi sier at dette blir en hybrid, altså en bensinmotor og en elektrisk motor. Bensinmotoren blir en 2,5 liter med direkte innsprøytning som jobber samme med en el-motor.
Prestasjonene skal være i kategorien morsomme – og CO2-utslippet under 100 g/km.
Les også: Vi var med på jomfruturen i Lexus LFA