
Kun kjørt 21.367 kilometer – men de har kostet mye ...
Kanskje det er nå du skal sikre seg samlerobjektet.
Bruktmarkedet er brennhett for tiden. I skrivende stund er det kjøpers marked – med over 67.000 biler å velge mellom.
Er du smart, kan du sikre deg et godt kjøp.
Biler med stor bensinmotor er for eksempel ikke det letteste å selge akkurat nå. Selv ikke en så grom bil som første generasjon Mercedes CLS 55 AMG med superlav kilometerstand – og der det største verditapet er unnagjort, allerede.
De fleste som kjøper entusiastbil venter til det nærmer seg våren.
Kanskje er det nå du skal sikre deg et aldri så lite samlerobjekt.
Verditap
Vi har altså snublet over en 2006-modell CLS 55 AMG. I seg selv en spesiell bil. Mest fordi CLS for alvor satte firedørscoupeer på kartet. Den startet en trend som både Audi og BMW etterhvert kastet seg på.
AMG-utgaven er naturligvis den råeste. Bilen vi omtaler her kostet rundt 2 millioner kroner da den var ny.
Nå, bare drøyt 21.000 kilometer senere, er prisen omtrent en fjerdedel. Nærmere bestemt 475.000 kroner.
Det er ikke sikkert den blir så mye lavere med det første ...

Klikk her for å se hele annonsen
Mye utstyr
Selv med lav kilometerstand, har den vært godt fulgt opp med servicer underveis. Den siste ble tatt på 20.441 kilometer – og bilen leveres med ny service og fullt servicehefte.
Første eier var også nøye med å sikre seg en god porsjon utstyr. Her har du alt fra aktive, elektriske sportsseter med minne, den største navigasjonen, airmatic luftfjæring med aktive dempere, bixenon-lys, påkostet stereoanlegg og takluke, for å nevne noe.
Her får du råskinnet til vinterpris
Rask
Den kompressormatede V8-motoren har et lydbilde kun AMG kan trylle fram – og yter 476 hestekfrefter. 0-100 km/t går på imponerende 4,7 sekunder.
Toppfarten er sperret på 250 km/t.
55 AMG betyr riktignok at du må ta til takke med den "lille" CLS-AMG-en. I 2007 kom nemlig 63 AMG, som er enda hvassere med sine 514 hk.
Men 55-en er rå og brutal, den også.

Nå er luksusbilen blitt billig
– Som ny
Forhandleren skriver at de har ordene i behold når de omtaler den "som ny".
Bildene tilsier i alle fall at denne er blitt tatt godt vare på. Både interiør og eksteriør virker helt strøkent.
Men på en slik bil er det selvsagt uansett lurt å både se, prøve og få en tilstandsrapport. Det som eventuelt må fikses, koster gjerne mye penger.
Video: Vi har testet forrige generasjon Mercedes CLS som bruktbil: