Klarer du å se hva slags bil dette er?
Denne bilbyggeren klarer å fornærme to bilprodusenter på én gang...

Kreativitet er flott. Og smaken er som kjent forskjellig.
Dermed er det sikkert flere enn den som en gang i tiden bygget den, som synes at denne bilen er flott. Trolig også den som er eier av den i dag - selv om vedkommende nå forsøker å selge den på eBay. Prisforlangendet er på nesten 40.000 dollar - men selgeren skylder på lite plass i garasjen, og er åpen for bud.

Bilen annonseres som en "Bugatti Custom", altså en slags etterligning etter hva man tror en 70-talls Bugatti ville sett ut som.
Typiske Bugatti-trekk
Selgeren i Fresno, California, viser til at alle de typiske Bugatti-trekkene er der, som den hestesko-formede grillen, delt panser med åpning fra hver side og tofarge-lakken med bølgende mønster langs sidene.
Les også: Galibier - denne er "litt mer offisiell"...
Bygget skal være utført i aluminium, og det er liten tvil om at det har vært investert noen timer i denne 1974 Lincoln Continentalen for å forvandle den til en "Bugatti-drøm". Eller et "Bugatti-mareritt", alt ettersom hvor vellykket man mener resultatet ble.

For vi mistenker at ikke bare Ettore Bugatti ville protestert høylydt om han hadde sett bilen, men at også de navnløse designerne som var ansvarlige for den svært tradisjonelle, men eksklusivt utseende toppmodellen fra Lincoln ville hatt ett og annet å innvende.
Spesielle proporsjoner
Kanskje spesielt mot selve proporsjonene - det å hakke vekk bortimot en halvmeter av bagasjerommet var kanskje ikke den klokeste ideen midt oppe i konstruksjonen av denne bilen. På den annen side trekker den blikkene til seg, og vi antar vel at det mer enn noe annet var formålet.
Les også: Micra-Jaguar: Her er det også noe som ikke stemmer
Kommer man vel inn i bilen, kan man slappe av i svært så luksuriøse omgivelser.

Her er Lincolnen relativt uforandret, bortsett fra at interiøret er omtrekt i velour. En veritabel overdose med velour, faktisk, for her brer den seg ut over både toppen av dashboardet og dørsidene også, der det i tillegg er installert litt ekstra treverk i tillegg til den originale treverk-tapen.
Uforandret Lincoln under skallet
Man får da selvsagt to forskjellige farger og strukturer på treverket, men slikt har amerikanske custombyggere aldri tatt så høytidelig...
Under panseret - eller begge to - finner vi Lincoln-motoren på 460 kubikktommer, eller 7,5 liter, og mekanisk later det også til at det er lite som er forandret fra bilen som kreasjonen er basert på.

Chassisnummeret tilhører også den bilen, men vær likevel forsiktig dersom du får lyst til å legge inn et bud - chassisnummerbrikken på dashboardet viser nemlig at det kommer fra en annen, tilsvarende Lincoln.
Tvetydighet om slike ting er aldri positivt ved import, og det ville jo være synd om du fikk problemer allerede i tollen - før du fikk den ut på veien, slik at "smakspolitiet" kunne arrestere deg...
Les også: Hva med et Bugatti-skrivebord - til 240.000 dollar?