Her får du luksus til folkelig pris
Dette blir en viktig modell for Opel.

Vi har allerede vist bilder av Opels nye flaggskip Insignia i kombiutgave. Men den utgaven nordmenn flest vil ha, er naturligvis stasonsvogna. Den ser du bilder av her. Insignia Sports Tourer.
Den presenteres for publikum for første gang i Genève – på den internasjonale bilutstillingen i begynnelsen av mars. Men allerede nå er bildene og en god del informasjon sluppet.
Her er det mer plass, mer utstyr og luksus – og dessuten har den vært gjennom en skikkelig slankekur. Det siste var viktig, for høy vekt var et av ankepunktene mot første generasjon Insignia Sports Tourer.
Målet er at Opel nå skal bite bedre fra seg i konkurranse mot blant andreVW Passat, Mazda 6 og Ford Mondeo.
– Ordrebunken er skyhøy – nå må vi bare skaffe nok biler

Større plass
Til tross for økt størrelse, blir vekten redusert med opptil 200 kg. Det får naturligvis mye å si, både for forbruk og kjøreegenskaper.
Andre generasjon Insignia Sports Tourer kommer dessuten med et bagasjerom på opptil 1.640 liter. Det er 100 liter mer enn forgjengeren.
Med en økning av akselavstanden på 9,2 centimeter er det også blitt bedre plass til fører og passasjerer. Ikke minst i baksetet har nye Insignia vokst i alle retninger, noe som i tillegg til varme i setene, bidrar til økt komfort.
Noen ganger er det ikke smart med en pen dame

Tre kjøreinnstillinger
Insignia Sports Tourer blir tilgjengelig med siste generasjon Flexride. Dette systemet sørger for å tilpasse støtdempere, styring, girskift og gassrespons basert på tre ulike innstillinger, «Standard», «Sport» og «Tour»
Neste generasjon LED-lys er også på plass. 16 LED-segmenter er integrert i hver av de smale frontlyktene. De skifter raskt mellom ulike lysmønstre, og bidrar til økt sikkerhet på veien.
For best mulig lys når man kjører med fjernlys på svingete vei, er det også en aktiv kurvefunksjon.
I tillegg til dette sørger et dedikert LED-segment i hver frontlykt til å gi et fjernlys som rekker 400 meter foran bilen.
Dette blir kalt en elbil-revolusjon

Head-up-display
Nye Opel Insignia kommer også for første gang med head-up-display. Det viser informasjon om trafikkskilt, hastighet eller informasjon fra navigasjonen opp i frontruta, slik at sjåføren kan holde øynene på veien.
For enklere parkering kommer nye Insignia med 360-graders kamera, som ved hjelp av fire kamera på hver siden av bilen, sørger for å gi deg fullstendig oversikt.
Brukt Insignia: Dette er mye bil for pengene

Mer plass
I bagasjerommet har bredden mellom hjulbuene økt, noe som gjør det enklere å plassere større gjenstander som for eksempel et hundebur.
Lengden har dessuten økt med nesten 10 centimeter – til rett over to meter med baksetene lagt ned. Det gir nye Insignia Sports Tourer 100 liter større bagasjerom enn forgjengeren.
For enkelt å utnytte lastekapasiteten er baksetet delt 40/20/40 – og kan enkelt legges ned bare ved å trykke på en knapp i bagasjerommet.
Opel Insignia Sport Tourer: Dette er en perfekt Norgesbil

Personlig service
Forsetene er ergonomiske AGR-seter med elektrisk justerbare sidevanger, massasje og ventilasjon.
Sentralt i midtkonsollen sitter en stor rammeløs skjerm med siste versjon av Opel IntelliLink, som sømløst integrerer smarttelefonen din mot Apple CarPlay eller Android Auto.
I tillegg er selvsagt nye Insignia, som resten av Opels modeller, utstyrt med Opel OnStar. Systemet som leverer tjenester fra automatisk varsling ved ulykke, personlige service og hjelp til å finne ditt neste reisemål.
Prisene er ikke klare ennå.