Glemt «Norgesbil» – sjekk prisen nå!

Hybrid med firehjulsdrift og MASSE utstyr.

Citroën DS5 ligner ikke på noe annet i bilverden, men går sin egen vei. Designet er stilig, men den traff aldri blink på nybilmarkedet. Det gjør at du kan gjøre svært gode kjøp på brukte modeller ...
Citroën DS5 ligner ikke på noe annet i bilverden, men går sin egen vei. Designet er stilig, men den traff aldri blink på nybilmarkedet. Det gjør at du kan gjøre svært gode kjøp på brukte modeller ...

Nordmenn elsker hybridbiler. Flere og flere av oss velger også firehjulsdrift –og dessuten er vi veldig opptatt av utstyr. Det er ikke mange markeder i verden der man spekker opp med mer utstyr enn vi gjør.

Det skulle tilsi at en bil med hybridmotor (diesel+el), stilig design, firehjulsdrift, automatgir og masse utstyr, burde være svært så ettertraktet. I alle fall når prisen etter noen år på veien er drøyt 200.000 kroner.

Dette interiøret skal forføre deg

Klokkereim-skinn

Men helt sånn er det ikke. Kanskje har det med logoen i grillen å gjøre? Vi snakker nemlig om en Citroën DS5. En lekker og litt annerledes bil, som aldri helt traff innertier som nybil.

Kanskje er det på tide at du gir den en sjanse, nå som den er på plass på bruktmarkedet? Mye tyder i alle fall på at du ikke må inn i en budkamp mot så mange andre ...

Bilen vi har funnet er moteriktig i hvit, med kromdetaljer, og tofarget hvitt/sort skinninteriør. Setene har sågar "klokkereim"-skinnet som virkelig gir et eksklusivt preg.

Bilen vi har funnet har et helt spesielt tofarget skinninteriør. Faksimile: Autodb.no
Bilen vi har funnet har et helt spesielt tofarget skinninteriør. Faksimile: Autodb.no

Les testen vår av DS5 hybrid her

Mye utstyr

"Vår" DS5 har rullet beskjedne 76.000 kilometer, så her skal det være mye bil igjen.

Av utstyr kan vi nevne godsaker som head up display, navigasjon, justerbart understell, et spesielt tredelt panoramatak, nøkkelfri start, og mye annet.

Ikke verst i en bil til litt over 200.000 kroner ...

I tillegg er det akkurat nå spesialtilbud hos forhandleren som selger den. Det gjør at du får rentekampanje om du trenger lån, tre måneder kaskoforsikring inkludert og 1 års medlemskap i NAF.

I tillegg er det tatt NAF-test på bilen, alltid en god trygghet å ha når man kjøper bruktbil.

Førermiljøet gir skikkelig cockpit-følelse. Masse knapper i taket og høy midtskonsoll – og svært gode skinnseter.
Førermiljøet gir skikkelig cockpit-følelse. Masse knapper i taket og høy midtskonsoll – og svært gode skinnseter.

Klikk her for å se hele annonsen

Hybrid

Under panseret finner vi en dieselmotor på 163 hk. Den sender kreftene til forhjulene. Elmotoren yter 37 hk – og tar seg av bakhjulene, slik at du får firehjulsdrift.

Du kan velge mellom fire moduser når du kjører. I opptil 40 km/t kan du kjøre på ren strøm i opptil 3-4 kilometer. Det er med andre ord ingen ladbar hybrid med lang elektrisk rekkevidde, vi har med å gjøre.

Oppgitt forbruk er imidlertid overkommelige 0,41 l/mil.

Test: Citroën DS4: Hopp inn og bli overrasket

Lite bagasjerom

Helt uten ulemper er imidlertid ikke denne bilen, heller. Du må for eksempel være forberedt på at bagasjerommet er betydelig mindre enn i en vanlig DS5. Her har batteriene og elmotoren gjort en innhugg. Så du sitter igjen med bare 325 liter til å stue inn barnevogner og kofferter. Det kan bli en utfordring.

Har du imidlertid ikke all verdens behov for plass, kan dette være et stilig og utradisjonelt valg. Her er også det verste verditapet unnagjort. Bare ha i mente at det nok ikke er den letteste bilen å selge igjen, når den tid kommer.

Vi gjør oppmerksom på at Autodb og Broom har samme eier

Luksus for de som vil skille seg ut