Dette var familiebilen over alle andre
Nå har vi testet Passat stasjonsvogn som bruktbil. Se video:
VW Passat kom på markedet første gang i 1973 og var i flere tiår selve symbolet på en romslig, fornuftig og raus familiebil. Den var også sosialt akseptert, over alt.
Man kunne få svært påkostede og flotte utgaver og ned til så kjipe at det nesten ikke var til å tro. Det fantes én for alle ...
Om Passat fyller 50 år som nybil i Norge, det er slett ikke sikkert. Alt tyder på at Passat forsvinner fra det norske markedet ganske snart. Elbilene overtar.
Hos Volkswagen er det den elektriske SUV-en ID.4 som med god margin er storselgeren nå, Som nybil er Passat nesten borte.
Som brukbil derimot, vil den være tilgjengelig lenge. Akkurat nå finnes det over 1.000 slike biler til salgs i Norge.
Kan snart være slutt for VW Passat

Dette koster de nå
Prisene starter på ca. 700.000 kroner for svært fine og nesten helt nye biler i Alltrack-versjon med firehjulsdrift og mye utstyr.
En 2016-modell uten den største motoren og forhjulsdrift kan du få for 160.000 kroner og da har den ikke gått spesielt langt heller. Det er det fortsatt mye og praktisk bil for pengene.
Derfra finnes Passat i absolutt alle prisklasser helt ned til vrakpant.
Nå har vi sett på hvordan siste generasjon, den som kom i 2015, står seg som bruktbil – og hva du MÅ vite om før du kjøper den.
Les også: Nå er denne Norges mest solgte bil
Video: Her finner du vår bruktbiltest av VW Passat