Dette bilmerket er mest elsket – på Twitter...
Joda, det lages statistikk på det også!
Hvor glad er du i bilen din? Så fornøyd at du – dersom du hadde engelsk som morsmål – kunne tenkt deg å bruke ordet ”love” når du omtalte den?
Mange gjør det. Og mens vi ikke kan huske sist gang vi twitret noen sterke følelser for bilene våre, er det mange som bruker også den kanalen til å fortelle omverdenen at de virkelig er glad i bilen sin.
Aller mest de som kjører Chevrolet, viser statistikk fra Twitter.
Les også: Supermodellen elsker sin lille Fiat
55.000 tweets med ”love”
For selvsagt lages det statistikk på dette. Positive tilbakemeldinger på denne måten er gull verdt for bilprodusentene, og gratis er den også.
I fjor ble ordet ”love” benyttet i 55.000 tweets om Chevrolet, hvilket altså ga merket en førsteplass på statistikken. Også om man tar med de som var litt mer behersket entusiastiske er det Chevy som går av med seieren – over 700.000 tweets med positiv omtale om Chevrolets produkter ble postet i løpet av det siste året.
Broom-forumet: Her forteller Broom-leserne om sine verste biler
Intensiv kundepleie
Mikrobloggen Twitter og andre sosiale medier blir i det hele tatt en mer og mer viktig markedsføringsplattform for bilindustrien, og Chevrolet skal også være en av de største aktørene her med over 10 millioner følgere til sammen på de forskjellige stedene. Mye jobb legges i å pleie relasjonene til publikum på disse nettstedene.
Senest nå på Valentinerdagen hadde de lagt til rette for fansen ved å lage valentine-kort som de kunne sende til sine utkårede. En ny Camaro med teksten ”you really rev my engine” og elbilen Volt med teksten ”when I´m with you, I´m electric” var noen av alternativene man kunne velge mellom.
Det er klart det blir kjærlighet av slikt.
Les også: Elsket og hatet - disse bilene påkaller sterke følelser