Denne er det få som matcher

Én ting er litt irriterende. Se video:

La oss glemme rekkevidde, forbruk og ladekabler et par minutter nå.

For denne bilen er så langt unna du kommer akkurat det.

Audi RS 6 Performance handler utlukkende om lidenskap og følelser. Og faktisk litt fornuft også!

Du merker blodet bruse, bare du låser opp bilen. Du vet du er ett steg nærmere å fyre opp åtte bensintørste sylindre.

Se testen og inntrykkene øverst i saken.

BØS: Får en praktisk stasjonsvogn blitt så mye fetere enn dette? Vi syns ikke det.
BØS: Får en praktisk stasjonsvogn blitt så mye fetere enn dette? Vi syns ikke det.

Få som matcher

RS 6 har hatt en unik posisjon i Norge lenge. Veldig mange drømmer om nettopp denne bilen – som på mange måter har alt.

Den har plassen, utseende, kjøreegenskapene, firehjulsdrift og ekstreme ytelser.

Nå har Audi løftet drømme-stasjonsvognen til nye høyder. Aldri før har V8-motoren levert flere hester. Nå yter den voldsomme 630 og 850 Nm.

Dermed passerer den erkerival Mercedes-AMG E63 S – som byr på 612 gamp. BMW M5 CS har riktignok 635 hestekrefter, men den er ikke tilgjengelig som stasjonsvogn. Ennå.

Les testen av konkurrenten fra Mercedes her

BERG OG DALBANE: Er du slem mot gasspedalen blir du nærmest filleristet frem og tilbake i setet. RS 6 Performance er brutal både under akselerasjon og nedbrems. Sistnevte takket være karbonkeramiske bremser.
BERG OG DALBANE: Er du slem mot gasspedalen blir du nærmest filleristet frem og tilbake i setet. RS 6 Performance er brutal både under akselerasjon og nedbrems. Sistnevte takket være karbonkeramiske bremser.

Mangler én ting

Godfølelsen du får når du starter bilen, er nok til å glemme sviende renteøkninger på billånet. For du må trolig låne litt penger for å realisere RS 6 Performance.

Startprisen er rett under to millioner kroner.

Lyden fra den dype 4-liters V8-eren er ren terapi. Samtidig er dette ett av punktene som irriterer oss litt med nykommeren.

Heldigvis finnes det en løsning!

Audi Urquattro: Bilen er 33 år – og imponerer stort

Få med deg hele testen av RS 6 Performance her: