Den skal få oss til å glemme Lada-vitsene
Nå er comebacket i gang.

Etter mange år med fallende salg og stadig tøffere konkurranse på hjemmebane, er det omsider optimisme i Lada-leiren igjen.
Den russsiske bilprodusenten blir nå kontrollert av Renault/Nissan-konsernet. Og de har startet på en skikkelig snuoperasjon.
Under den pågående bilutstillingen i Moskva, viser Lada to helt nye modeller, en av dem er familiebilen Vesta.
Gammel Lada er helt rå i terrenget
Ny designsjef
Dette er en relativt kompakt sedan, med lengde på 4,40 meter.
Den er basert på en helt ny plattform som skal danne utgangpunkt for flere nye Lada-modeller i årene framover. Sannsynligvis kommer det også en stasjonsvogn etter hvert.
Designet er gjort av Ladas designsjef Steve Mattin. Han har tidligere vært designsjef både i Volvo og Mercedes-konsernet. Nå har han fått i oppdrag å revolusjonere designet på Ladas biler - og løfte dem opp minst på nivå med konkurrentene.
Se opp - i Russland kan allting skje!
Mye Renault-teknikk
Vesta har fått den nye, karakteristiske Lada-fronten. Robuste linjer preger resten av bilen. Den skal se ut som den tåler en trøkk, det er nok ikke dumt i et land med mye dårlig veistandard.
Interiørmessig er det også store endringer i forhold til dagens Lada-modeller. Nå skal de satse på mer påkostede interiører, med mye komfort- og luksusutstyr.
Under Vesta-skallet blir det være mye Renault-teknikk, det blir viktig for å holde kostnadene nede.
Svensk revolusjon
Etter at Renault/Nissan tok over, har de hentet inn svenske Bo Andersson med fortid i General Motors (GM) ny toppsjef. Jobben hans er å snu selskapet opp-ned. Nye produkter med langt høyere kvalitetet enn dagens er starten.
Etter et drøyt halvår i jobben, har Andersson ryddet kraftig opp i hierarkiet, fra ni nivåer ned til dagens fem. Han har også økt produktiviteten i selskapet med 25 prosent, og kvaliteten skal ifølge interne studier ha blitt 20 prosent bedre.
Sjelden russer - og den har aldri vært vinterkjørt
- Få tilbake stoltheten
Anderssson har også varslet kraftig kutt i arbeidsstokken. Ved inngangen til 2014 jobbet det så mye som 65.891 personer ved Lada-fabrikken. I løpet av året må hele 13.000 ansatte gå.
Men mens han kutter, jobber Andersson også med å snu kulturen innad i Lada.
- Vi må få tilbake stoltheten i selskapet. Vi har mange dyktige medarbeidere som ønsker at vi skal bli en suksess i bilbransjen. Dessverre har vi tapt penger de siste to årene. Derfor jobber vi hardt med å kutte kostnadene som i dag er for høye, sier Lada-sjefen til bransje-nettstedet autonews.com.
Taxi-Frank har både Ferrari - og Lada
Dette er favoritten til de nyrike russerne