
Corvette C2: Spinnvill muskelbil ut i dagslyset etter 32 år i skjul
Sto parkert i en garasje med jordgulv - nå er den til salgs.
Chverolet Corvette. Denne var først. Før Jaguar E-Type, før Ford Mustang, før Porsche 911 og før Pontiac GTO, før bensinkriser, før GTI, før turbo og ESP - før alle!
Med røtter helt tilbake til 1953, er dette alle muskelbilenes far.
Tilbake til den gang det var stort motorvolum og store forgassere med mange porter, rød superbensin og veljustert mekanikk som var vinneroppskriften.
Chevrolet
Corvette C3: Drømmebilen er blitt oppnåelig
Vill og vakker
Corvette C2 (andre generasjon) som disse bildene viser, har i tillegg et så aggressivt utseende at det ser ut som den spiser Renault 8 og VW Boble til frokost! Det var ikke langt unna sannheten heller... Den er allikevel vakker!

Men fordums helter eldes de også. Ikke alle med stil, dessverre.
Når det er sagt så finnes det bøttevis av flotte Corvetter som er vel bevart for ettertiden. Skulle du også ha lyst til å ta vare på en så har du sjansen nå. Denne bilen - som trenger rikelig med jobb, omsorg og kjærlighet er til salgs på amerikanske eBay.

Se hele annonsen her:
Drømmeprosjekt?
Et drømmeprosjekt påstår selgeren! Akkurat det kan nok diskuteres, men vi håper at noen er villige til å ta jobben. De blir nok ikke ferdige til jul, for å si det slik...
Bilen er siste årgang av andre generasjon og selvfølgelig utstyrt med en røslig V8-motor. 427 kubikktommer og enten 400 eller 435 hk. og firetrinns manuell girkasse som seg hør og bør på en skikkelig sportsbil. I tillegg hadde denne aircondition og sidepipes originalt!
Seriøs muskelbil
400 hk er høyst anstedig den dag i dag. For 45 år siden var det intet mindre enn spinnvilt! Det er for eksempel fire ganger så mye som i en Volvo Amazon Sport - som den gang var tøft nok og uoppnåelig for de fleste. Eller like mye som i en splitter pine ny Porsche 911 Carerra - i S-utgave! Så vi snakker seriøs muskelbil her - med kjempestor "M"!

Bilen var i utgangspunktet lakkert sølvmetallik med sort skinninteriør. Men på slutten av 70-tallet synes noen at å lakkere den vinrød var en god ide.
Corvette
C4: Akkurat nå kan du gjøre gode kjøp på denne!
Stått i 32 år
I 1980 var det slutt for den gamle kjempen. Da ble den parkert og siden har den stått i 32 år i en garasje med jordgulv i Houston, Texas. Forfallet er påtagelig ...

Motoren skal visstnok ha blitt byttet en gang under livsløpet og mange av de manglende delene følger med, slik som forgasser, ventildeksler, radiator, listverk, deksler etc.
Unikt panser stjålet
Men den er ikke helt komplett. Blant annet har panseret med scoop (som er unikt for 1967-modellen) blitt stjålet og noen av vinduene er knust.


Bilen har også omfattende rustskader i overgangen mellom B-stolpen og bakskjermen på begge sider.
Corvette
C1: Her har sportsbillegenden stått i 44 år - ubrukt!
Absolutt håp
Allikevel er nok ikke en Corvette den vanskeligste bilen å restaurere. Karosseriet er jo stort sett av glassfiber. Det kan sprekke, men det ruster i alle fall ikke. Deletilgangen er generelt god og prisene stor sett humane - så det bør absolutt være håp for denne bilen tross alt.
22.940 eksemplarer ble produsert i 1967 og grunnprisen var 4240 dollar. Nå er budene på Corvetten oppe i over 15.000 dollar, eller ca 90.000 kroner - og det er fortsatt flere dager igjen av auksjonen om du skulle føle deg kallet til å legge inn et bud!
Chevrolet Corvette: 10 ting du bør vite om klassikeren