
Bentley Continental Flying Star: Denne har naboen garantert ikke maken til
Super-eksklusiv stasjonsvogn? Sjekk denne!
Tenk deg frustrasjonen: Du er styrtrik og velger kun bil på øverste hylle – men du trenger stasjonsvogn!
Da er det faktisk ikke så veldig mye å velge mellom. For å kjøre rundt i en E-klasse, 5-serie eller A6 blir selvfølgelig altfor, altfor ordinært.
Men nå er også denne kundegruppen bønnhørt. Italienske Touring Superleggera har nemlig kunngjort at de skal starte den reneste masseproduksjonen av denne bilen: Bentley Continental Flying Star.
4000 timer
De tradisjonsrike karosseribyggerne viste den første gang som et konsept på bilutstillingen i Genève i fjor. Og mottakelsen har tydeligvis vært svært god for nå har italienerne både investert i nytt produksjonsutstyr og ansatt flere medarbeidere for å kunne dekke etterspørselen.
I praksis kan de nå bygge fem eksemplarer, side-om-side. Men fort gjort er det så visst ikke. Hver bil skal kreve noe sånt som 4000 timers jobb, i praksis vil det ta seks måneder fra de starter og til bilen er helt ferdig.
LES OGSÅ: Visste du dette om stasjonsvognene?
Tidløs bil
Flying Star er basert på Bentley Continental GTC. I praksis er alt foran A-stolpen uforandret – deretter skjer det litt av hvert. Dette er naturligvis en 2+2 – der de to bak har hvert sitt separate sete. Disse kan også felles ned i gulvet, da har du et bagasjerom som er hele to meter langt. Med bare to personer på tur, har du altså plass til en solid mengde svinelærskofferter der bak.
Selv forteller Touring Superleggera svært nøkternt at bilen skal "kombinere eleganse og sportslighet" og at målet har vært å lage en tidløs bil – med røtter tilbake til de klassiske Touring-modellene som har vært brukt av Europas rikeste til å suse rundt til eksklusive feriemål i mange tiår.
Det blir dyrt ...
Men før du kan legge ut Passaten eller Mondeoen til salgs og begynne å spare, vil du kanskje vite prisen? Vel, den er dessverre ikke offentlig.
Alt Touring Superleggera vil ut med, er at den vil variere helt etter hva kunden ønsker seg. For når du først får håndbygget en bil, er jo selvfølgelig mye av poenget at du ønsker deg noe som er helt unikt. Men det er ingen premie for å gjette at dette blir en av de absolutt dyreste bilene du kan kjøpe i dag.
LES OGSÅ: Dette er Norgesmesterne i stasjonsvogn
