Denne står rikingene i kø for å kjøpe
Produksjonen de to første årene ble revet bort.

Ford er ikke bilmerket vi vanligvis forbinder med superekslusive modeller. Men unntak finnes:
Deres nye sportsbil GT er nemlig en bil du ikke får kjøpt sånn uten videre. Nei, Ford krever at de som er interessert i bilen, sender inn en søknad om å få kjøpe den. Så siler de ut og bestemme hvem som får kjøpe eller ikke.
Det gjør de av frykt for at bilene kan bli snappet opp av rike samlere, eller spekulanter som vil tjene penger på å selge videre.
Forlenger med to år
Produksjonen er begrenset til 250 eksemplarer årlig.
Planen var opprinnelig at GT bare skulle bygges i to år, men nå har Ford bestemt seg for å forlenge dette, med ytterligere to år.
Det første av de to ekstra produksjonsårene som nå blir annonsert, vil gå med til å levere biler til kunder som søkte om å få kjøpe den i første runden, men som ikke nådde opp.

Denne gamle Forden satte auksjonsrekord
Deres mest avanserte bil
Ford skal opprinnelig ha fått over 7.000 søknader. De må med andre ord ha gått hardt til verks for å plukke ut de som får anledning til å kjøpe bilen som har en prislapp på flere millioner kroner.
I 2018 vil Ford igjen åpne en ny søknadsrunde for de som er interessert. De heldige vil få Ford GT produsert det fjerde produksjonsåret.
Ford beskriver dette selv som den mest avanserte produksjonsbilen de noen gang har tilbudt sine kunder. GT er utstyrt med en 3,5-liters V6 bensinmotor på over 600 hestekrefter. Det skal være nok til å kunne konkurrere med det heftigste av superbiler fra langt mer eksklusive produsenter.
Tok seieren – 50 år etter
Det har også blitt bestemt at Ford Performance skal fortsette å kjøre Ford GT – både i IMSA og World Endurance Championship (WEC) i fire år til.
I vår tok teamet totalseieren i GT-klassen under det prestisjetunge 24 timers utholdenhetsløpet på Le Mans. Det skjedde nøyaktig 50 år etter forløperen til den nye GT-en, GT40 Mark II, som vant Le Mans sist.
Mange venner på Facebook? Ja, det kan også være viktig
