De skal gi SUV-luksus til folkelig pris
To nye biler får Vignale-behandling.

Bilkjøperne blir stadig mer kresne – og flere og flere av oss legger vekt på å få noe ekstra når vi kjøper ny bil.
Enten det er merkevarer som utstråler noe spesielt, avansert utstyr som gjør det morsommere å kjøre bilen – eller det er forhandlere som gir ekstra god service.
Det handler ikke bare om produkt – opplevelse er også viktigere og viktigere.

Full pakke
Ford er i gang med å rulle ut en premium-satsing som de kaller Vignale. Her satser de i praksis på å gjøre alt dette.
Vignale betyr full pakke med utstyr, mer påkostet interiører, unike designdetaljer, bedre støydemping og bedre finish – og ikke minst kundeoppfølging og service som skal skille seg fra det de fleste konkurrentene kan tilby, inklusive de som kjører en "vanlig" Ford.
Familiebilen Ford Mondeo var førstemann ut. Nå følger felerbruksbilen Ford S-Max etter med samme konsept.
Her er et nytt luksusmerke på plass i Norge

Ford Kuga og Edge
Men det stopper ikke med disse. Flere er på trappene.
Nå kommer også den helt nye, store SUV-en Edge somVignale. Det samme gjør den litt mindre kompakt SUV-en Kuga, som har vært på markedet i flere år allerede.
Utgangspunktet for Vignale-satsingen er enkel: Stadig flere av Ford-kjøperne går for de dyreste og mest velutstyrte versjonene. Men merket mangler i dag en tydelig toppmodell. Den posisjonen er det Vignale-modellene skal ta.
Målsetningen har vært å lage biler som utstråler diskret luksus. Dette skal ikke være flashy eller brautende.
Målet er å nå premiumkjøperne som kanskje synes de tradisjonelle premiummerkene blir for opplagte, kanskje også litt for snobbete.