Lexus CT 200h til bare litt over 150.000 kroner må kunne sies å være særdeles mye bil for pengene. Med på kjøpet får du en doning som er blant det mer driftssikre du kan komme over ... Faksimile: finn.no
Lexus CT 200h til bare litt over 150.000 kroner må kunne sies å være særdeles mye bil for pengene. Med på kjøpet får du en doning som er blant det mer driftssikre du kan komme over ... Faksimile: finn.no

Her får du luksus for lite penger

Mye å spare hvis du velger litt annerledes enn flertallet.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Toyotas premiummerke, Lexus, har de siste fire-fem årene kapret mange nye kunder her hjemme.

Noe av suksessen skyldes at de har fått et langt bredere modellutvalg enn tidligere. Med kompaktbilen CT 200h fikk de også en fot innenfor volumsegmentet, sammen med Audi A3, BMW 1-serie og Mercedes A-klasse.

Nå har CT 200h vært på markedet noen år, og blitt en interessant bruktbil også. Vi har funnet en flott 2011-modell til salgs for bare 154.000 kroner.

Hybrid syvseter – sjekk denne

Billigst

Det er den klart billigste CT 200h-en som i skrivende stund ligger ute. Den har riktignok gått 147.000 kilometer. Men Lexus skrur bilene sammen på en måte som ingen andre gjør. Dette er noe av det mest driftssikre du kan få tak i. Så en noe høy kilometerstand skremmer oss ikke.

Dessuten har nettopp denne bilen hatt oppfølging på merkeverksted hele veien.

Lexus har et litt annerledes førermiljø enn konkurrentene, men kvalitetsfølelsen er god.
Lexus har et litt annerledes førermiljø enn konkurrentene, men kvalitetsfølelsen er god.

Hybrid

CT 200h er dessuten noe så moteriktig som en hybrid, slik alle Lexusene som selges i Norge er. Det gjør den snill på forbruket. Det offisielle tallet er 0,38 l/mil.

Bensinmotoren er på 99 hk, mens elmotoren byr på 82 hk. Samlet blir det, takket våre en litt annerledes måte å regne ut effekten på hybridbiler, 136 hk.

Det er ingen racerbil, men den gjør 0-100 km/t 10,3 sekunder.

Klikk her for å se hele annonsen

Godt utstyrt

"Vår" bil er forøvrig hvit med Sport-pakke og mørke vinduer bak B-stolpen, en kombinasjon som passer bilen svært godt. Innvendig er det stort som gjelder.

Det følger også med sommer- og vinterdekk, og en god porsjon utstyr. Vi kan nevnte for eksempel navigasjon, multifunksjonsrattt, oppgradert lydsystem, trinnløs automatgir og ryggekamera.

Bagasjerommet er ikke størst i klassen, med sine 375 liter. Du får med deg litt bagasje til helgeturene, men noen familiebil er det imidlertid ikke ...

CT 200h er ingen plassmester og C-stolpen stjeler mye av utsikten for de som sitter i baksetet.
CT 200h er ingen plassmester og C-stolpen stjeler mye av utsikten for de som sitter i baksetet.

Les testen av Lexus CT 200h her

Hyggelig bilhold

For øvrig er det ikke lenge siden det ble klart at Lexus nok en gang har vunnet kåringen om kundetilfredshet for bilbransjen. Som de har gjort hvert år siden 2012.

Så kanskje er det på tide for neste eier til å satse litt utenfor allfarveien, der Audi, BMW og Mercedes dominerer nesten fullstendig?

Totalt ligger det i skrivende stund 80 CT 200h til salgs i bruktmarkedet, og prisene går opp til rundt 370.000 kroner. Så du har mye å velge mellom.

Dette kan bli et helt nytt luksusmerke