Denne får naboen garantert ikke maken til
Bilen for deg som har lyst på både Saab og Volvo!

Klarer du ikke å få bestemt deg om du liker Saab eller Volvo best og har lyst på en helt spesiell bil? Vel, da behøver du ikke lete lenger. Her er nemlig bilen for deg.
Den er i tillegg til salgs. Riktignok i nabolandet med billig sprit og snus, men det er jo ikke noen lang vei å dra for å sikre seg drømmebilen.
Vi tar vel neppe munnen for full når vi påstår at denne får ikke naboen maken til.
Litt Saab og litt Volvo
I Sverige er denne kloningen både godkjent og registrert. Før man ringer selgeren for å by på "herligheten", kan det nok være smart med en avsjekk på den lokale Trafikkstasjonen om hvordan det vil forholde seg her i Norge.
Vi er ikke helt overbeviste om at norske myndigheter er like rundhåndet med å godkjenne noe slikt som dette.
Man kan saktens lure litt på hva dette egentlig er for noe. Fronten er i alle fall fra en Saab 900 fra det herrens år 1985. En bil som var hvit da den forlot fabrikken i Trollhättan, for over 30 år siden.
Bakdelen er fra en Volvo V70 fra før år 2000, det ser vi av baklyktene. Hvorfor den har fire bakhjul vet vi ikke.
Det vi i derimot vet er at motoren er en 2,3-liter med turbo og 175 hk. Det burde være nok til å gjøre denne spesielle stasjonsvogna ganske sprek.
Se hele annonsen og alle bildene her:

Vi har kjørt den aller siste Saab-en:
Proff-bygget
Noe som er litt betryggende er et bilen er ombygget av Solstad Bil. Et anerkjent firma som er kjent for å bygge om nettopp Saab.
De har både ambulanser, campingbiler, bilfraktere og mye annet rart på samvittigheten. Det aller, aller meste bygget på Saab, slik som denne.
Bilen skal være forsikret for 100.000 kroner, mens det som forlanges for den knall oransje skapningen er 40.000 svenske kroner. Med dagens kronekurs så blir det omtrent det samme i norske.
Bilen finnes i Jønkøping, rett sør for Vetteren, om du skulle ha lyst til å ta en titt på den. Skulle du finne på å kjøpe den så vil du garantert få en bil som vekker mye oppmerksomhet.
Dessuten er den veteran, etter 30-års regelen. Det gjør også eierkostnadene hyggelige. Les også: Dette er bilene Saab aldri lagde